Bilbarnstol

Det finns visserligen bilbarnstolar som kan vändas framåt tidigare på marknaden, men små barn bör alltid sitta bakåtvända i bilen - helst till 4-5 års ålder. Detta för att barns huvud är mycket större i förhållande till kroppen, vilket gör att belastningen på nackkotpelaren blir mycket större vid krock. Barn som reser bakåtvända i bil är ungefär fem gånger säkrare vid olycka än om de reser framåtvända. (kopierad från NTF)

Fick en förfrågan om varför inte vi köpte större stol till Hilma!!
Hänvisar till texten ovan !!
Nu får den som vill göra som dom vill, men jag vill inte vända Hilma än..
Tänker väl inte krocka heller,men utfall att och då har jag gjort det jag kunnat!
Skulle inte orka leva med att jag orsakat henne smärta!!
Så sen ska Hilmis få större bilbarnstol..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0