Toaletter och finväder..

Vart tusan slutade jag sist och vad har hänt i mitt spännade liv sen dess..

Mycket..
har varit sjuk,så gott som frisk idag..
Klippt håret,igen..!!Ja jag vet,men nu blev det bra..

Idag har vi varit till Valbo och köpt toalettstolar,kommer och bli skitbra,i allafall på vattenräkningen..
Enorma vattentankar på dom förra toaletterna som skulle fyllas när man spolat..
Mannen är nöjd nu,han den lilla ekonomen..


Köpte lite kläder till barnen,kunde ha köpt massor,men jag hejda mej..

när vi anlände hemma,hoppade alla i utekläder och gottade oss ute,har riktiga uteungar,Algot grät när vi skulle äta mellis,Esther satt och blicka bort mot gungorna och var allmänt bitter över att överhuvudtaget behöva inta mellis..

Ramaskri när vi gjorde kväller och skulle äta kvällsis...
När vi ätit och bada tre små lortgrisar,öppnade vi ut på altan..Alla skrek av lycka och satte panna mot rutorna och längtade ut...Stackars barn..Men älskar uteungar..


Inte många dagar kvar nu,men det ska bli skoj..Att kunna ses hemma över lunchen,eller till frukost..

Just en rolig sak bara..
Hilma paltade med fingerfärg i duschen en dag,utanför satt Esther och algot och stirran in,grät och ville oxå palta..
När jag klädde av dom var dom som kalvar på grönbete..



Imorgon är det sista april,alltså sista april..Vart har alla dagar tagit vägen??
Blir och grilla hos bästa Sofia med familj,ungar och kase,hundar och katter,sång och kaffe..
Snart blir våra minsta skitungar ett år,det ska firas,sen tar största skitungen studenten..Det ska firas..
Joel tar studenten..Hjälp....Han ska på anställningsinterjuv i morgon i Gävle och håller tummar och år..Hoppas till gud att det ska gå bra..
Sen ska ungen komma för imorgon ska han deklarera...Min Alfons..ska bara...

Nu ska jag ta en kopp kaffe och dyka ner i mina underbara rottingmöbler på altan och insuga vårluften..

Hej på er..






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0