Dilemma

Nu har jag gått runt hela dagen med dåligt samvete för att jag lämnat dom andra två på dagis när jag själv går hemma med en sjuk Esther..
Hur skulle ni gjort?
Hur ska jag göra imorgon?
Lämnar ni det andra barnet på dagis när ni är hemma  och Vabbar?
 
Visst är det underbart gulligt med små barn,nyfödda små knyten,men jag måste få säga..
Himmel så skönt att vi är på väg ur den småbarnstiden,nu är inte mina barn stora,men man vet lite vad dom vill och inte vill.Man kan berätta vad som är rätt och fel.
Mattider hit,Sovtider dit,nattvak och magont,nappflasor och gröt..nä fy sasiken vad skönt att allt detta är över,nu ser jag bara framåt med en härlig tid med barnen.
som nu när Esther är gnällig och har ont i ögonen,man bär på henne,man pysslar om och tröstar..Då slår det mej vad skönt att dom blir större..
 
har ni möjlighet och lust ska ni prova på det vi gjorde i helgen..
Vi tog ett hotell paket i Mora med entre till Tomteland,boeende på Mora Hotell..Så mysigt hotll,så toppenbra mat,relax och pool.Hilma vill inte åka hem på söndagen,hon skulle flytta dit..
Visst var det kallt att gå på tomteland,men det är ju vinter.Sen var barnen kanske något för små,men hotellet och maten och allt däromkring vägde upp kalla tomteland..
Mysigt och skojigt..
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Erica

Jag tyckte du gjorde helt rätt som lämna dom andra två på dagis. barn har de inte dåligt på dagis, dom har juh sina kompisar där coh får leka och pyssla.. Samnt att du kan lägga energi på de sjuka barnet... Då får juh dom andra två komma ut och leka och få frisk luft vilket du kanske inte kan eftersom du har en sjuk...

Jag anser inte dagis som något dåligt..
nelly älskar att få gå till dagis. Jag hatar att ha extratider när hon är hos mig, men ja vet hur kul hon har på dagis och kan inte vara så egoistisk att ha henne hemma för mitt samvete. Nu vet juh iofs inte ja hur dina trivs på dagis men jag tycker de är bra med dagis ! :)

2012-12-10 @ 16:58:12
URL: http://ericaj87.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0