Fredag

Hämta barnen två på dagis,ibland har jag sån otrolig längtan efter barnen så när jag slår upp ögon skulle jag bara kunna rusa ner till dagis i pjamasen och hämta hem dom..
Man får sånt sug efter dom,man vill insupa deras goa mjuk dot,sussa dom i håret och känna deras mjuka kinder mot mina..Känna deras små goa händer som pillar på mej..
Mina älskade barn,så mycket kärlek det finns till sina egna barn..
 
Snö snö snö,vinter vinter härliga vinter..
 
Jonas kom hem,går nu under Midnight Rider då han tror han är skogen kung,när det ska plogas.
Blunda och tänka på er när han susar ram i skigen med plogbilen,snön yr runt bilen,det är tyst det enda som hörs är V8an som brumma efter ägen,det är kallt och extraljusens sken lyser upp den mörka natten..
Det är min Jonas det..
 
När han kom hem idag så gick dom ut och att skotta lite,åka 4hjuling till affären och åka bob,min tokiga familj är ute och åker bob klockan sex..Kan ni tänka Esther var med ute och lekte hon också,lite grin på slutet,men det var nog för att hon ville åka mer 4hjuling.Men vantarna var på,3-0 till oss.Snart kommer bakslaget.Vad tror ni?
Fredagsmaten bestod av tacos,varför äter 70% av svenska folket tacos på fredagarna..
 
Har packat,funderar lagt i,plockat upp,stoppat ner och funderat lite till,lagt i "utifall att"kläder.Men nu ska jag då vara klar iallafall..
 
!34 st ska bort på jobbet,känns så där eftersom dom sa för ett tag sen att det är inte säkert att man går efter LAS listan längre.
Vem vet,man kanske få gå hem då.
Vad tusan ska man hitta på att jobba med i detta samhälle då?Var det inte för att det blir svårt att sälja huset skulle man kunna flytta på sej.Det måste man nog göra,har svårt att se att Hofors kan ge jobb åt alla som blir arbetslösa..
Men nu ska vi ta en dag i taget och hoppas innerligt att jag får vara kvar ett litet tag till.
Men treskift känns så där,känns inte bra.Man jobbar och jobbar..Men som sagt,man har ett jobb iallafall.
 
nu ska jag sova,lång dag imorgon..
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0