Glad Lucia på er!

Lucia betyder 11 dagar kvar till jul..
Vissa klappar inköp´ta,vissa fattas och måste ju inhandlas.
Men vad?
Tänkte vi skulle jul pyssla lite nu när jag blir ledig,för jag jobbar helgen innan jul.Så det som ska göras får göras på ledigheten som kommer.
Knäck,fudge,ischoklad ska göras.Lite tomtar ska få komma upp och sen ska jag handla lite julmat.Tänkte hinna med lite pepparkaksbak,pepparkakshus och flera lussebullar ska göras.
Ingen ide och stressa julen kommer ändå och den är över lika fort som den kom.
Huvudsaken är att man är samlad för mys hela familjen med tända ljus och ingen ska någonstans.
 
Så många runt oss som ska få barn och ska på UL nu i januari och det slog mej att för ett år sen var vi på UL och fick reda på att tvillingarna skulle komma..
Så slog det mej..Näää för TVÅ års sen är det,två års sen!!..Gå tiden så fort,då vill jag hoppa av och njuta ett tag..
När vi åkte in sa Jonas mamma:Tänk om det är två..Jag skrattade och sa det var en omöjlighet för jag hade fortfarande mina vanliga byxor och var i v 20.Ingen såg ens att jag skulle få barn,ingen på jobbet anade nått,knappt dom runt mej.
Kommer in och tjejen säger..Ni vet att det är två va?!!!
Nu hade inte vi sagt till någon att vi skulle få barn,utan talade om det på nyår för våra vänner eftersom jag inte skålade i skumpa..
Vad vi inte visste då,var att det var två små gryn där inne..
Jonas mamma anade lite på julafton och frågade Jonas vad hon skulle få för fin klapp?Ett till barnbarn..Så hon fick två barnbarn i julklapp..
Att allt detta var för två år sen,kan jag inte tänka mej..
 
Tiden går alldeles för snabbt och nu är mina små juveler 1 ½ år och är dom finaste ungarna i världen.
Nu fick ingen av dom fira Lucia för att Algot kräktes i går och Esther i natt så det blev inget Luciafira för dom,men Hilmis,pappa Jonas och Farmor gick ner till dagis och kollade när hon sjöng..
Algot Esther och Hilma får lussa för storebror Joel och bjussa på lussebullar när han slutar jobbet i kväll.
Så har dom fått lussa lite ihop,dom små underbara ungarna..
 
Imorgon är det julbord med Jonas jobb och jag hoppas verkligen att ingen av oss kräks och blir sjuk,risken är ju ganska stor med tanke på allt kräka som torkats..
Nu pratar dom om kräksjuka på radion och dom sa just att en droppe kräka innehåller miljontals baciller.att man ska vara minst en meter från den som kräks.Känns svårt när man har barn som kräks.
så nu får vi hålla tummar och tår..
 
Kom just på att vad tusan..Julkorten är inte fixade..Måste måste jag komma ihåg i kväll..
 
Nu åter till jobbet,fika och kesella..Dagen höjdpunkt..
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0