sista natten,ögoninflammation,tomteland

Så sitter jag på jobbet och kör sista natten för den här gången.
Imorgon är det möte,men det är ingen som vet nått om någonting.Men kan väl tänka mej att det är varsel på gång.Med tanke på att alla företag varslat så kan väl vi inte gå så bra vi heller.
Man får ju så ont i magen och man grubblar och funderar..
Alltid till jul kommer dom med dessa roliga julklappar..
 
Esther hatar ju som sagt vantar och blir iskall om händerna och gråter ju ännu mer när dom stackars händerna bildas tll istappar..
Har testat pop vantar,fix,H&M,Lindberg,McKinley,Hestras,(dock inte dom med ullfoder,det är jag för snål för) vantar på dom andra två busungarna och dom är lika kall dom.
 
Men nu så har jag gogglat,frågat runt,undrat och fått reda på att vantar från Torndalens textil ska vara så bra.
Sagt och gjort,beställde och igår damp dom ner i brevlådan,håll i hatten,ingen av barnen var kall om händerna,Esther behöll sina på.Trots att det inte var någon fiffig dragkedja på dom så gick det kanonlätt att få på dom med tummen på rätt ställe,utan gråt,trångel och svettanfall..
 
Lördag beger vi oss på en hotellnatt i Mora för ett besök hos Tomten och hans nissar,troll och renar.Vi ska till Tomteland i Mora med andra ord.
Ska bli så skönt och komma borrt och det ska verkligen bli skoj att se hur barne tycker om tomteland..
 
Hilma har haft ögoninflammation men det försvann lika fort som det kom,så nu har hon i farten igen..
 
 
Nu ska jag gå ner på lite rast och kaffe..
 
 


Kommentarer
Camilla Norlander

Å vad mysigt! Kom ihåg att sälja mig dom där vantarna när dom blitt för små! ;) Hälsa tomten! Vi tänkte åka nån dag vi med.. Kram fina du <3

2012-12-07 @ 07:20:45
Camilla Norlander

Å vad mysigt! Kom ihåg att sälja mig dom där vantarna när dom blitt för små! ;) Hälsa tomten! Vi tänkte åka nån dag vi med.. Kram fina du <3

2012-12-07 @ 07:20:49
Ulrika

Men Gud ge mig adressen! Johan fryser jämt om händerna! Vi har ett jäkla sjå att hitta vantar åt honom!! Kram

Svar: www.tornedalenstextil.se..Superbra vantar..
Sassabrassa

2012-12-08 @ 06:16:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0