Gävle

idag har vi(jag Hilma,Algot,Esther)varit i Gävle och Valbo..Skulle kolla på bilstol till hilma och köpa present till e
ttåringen som ska ha kalas imorgon.
 
Våran tvättmaskin gick sönder i veckan och när jag var på väg hem från Camilla så ringde Jonas,trodde så klart på en gång att nu har det hänt något,eftersom vi ALDRIG pratar med varann på dagrna när Jonas jobbar..
Men när jag svart och han började framföra det han hade att säga började det knyta sej i magen,svetten började tränga fram i händerna och hjärtat bultade i 400.
Men för tusan,han hade köpt ny maskin utan mej..HJÄLP...Antingen har han köpt en svindyr,en sån som tvätten kommer ut färdig vik och klar ELLER så är det en ny skruttmaskin som han hittat nåonstans..
Men..det var en bra maskin(han kan ibland min man),en sån som väger tvätten och tar in vatten efter det,en A+++ så nu får vi vare sej dyr vattenräkning eller dyr elräkning..eller??
 
Bilen funkar toppen,drar nästan ingenting,så nu slipper jag lägga halva lön på bensin,jösses vad slantar vi får över med allt sparade..
Tror man iallafall..
 
Nytt skitjobb,blää,nytt skiftschema blää,4 skift blää..Men men det är som det är och bara gilla läget och gå och jobba..
Jobba 75 % kanske,ska kollas upp,man kan ju inte alltid tänka på andra.Måste ju tänka på mej och mina barns bästa.
Naturligtvis är man med i den stegtävlingen som råder,självklart ska jag plocka in ett till stressmoment i mitt liv och vägrar vara den som går minst.
Men det ger ju en hel del också,så jag ska försöka få en det som en del av min vardag..
 
tänk,snart är det Ullared..Jösses vad skoj det ska bli..Då ska klapparna bli inhandlad..
 
 
.
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0