Lördag..

Idag for vi till gammelfarmor på lite lördagsfika,skojigt och bli bortbjusad på fika..Inte helt fel,och gott så klart.Inte så ofta vi blir bjuden på fika,antigen så tycker folk det är jobbigt med oss "alla",eller så stör dom sej på något eller någon av oss,kanske det blir rörigt när vi "alla"kommer.Det är få gånger vi blir bjuden hem till någon,så där bara.Dom kan jag räkna på min högra hand.
Men farmor 87 år,hon tar emot oss med öppna armar..Älskar,kan man älska någon som sin egen fastän det är någon annans?!
 
Jag handlade lite på Hofors sen ville Hilma så klart in på Gotterian,som vanligt hade hon lite godis i påsen,som vanligt öste hon över det i en skål till lördagsmyset,som vanligt ligger dom kvar i skålen..
Till någon av oss mumsar i oss det..som vanligt..
 
Snö snö snö,hur mycket snö finns det och nu räcker det,vår ge mej vår..Det måste vara längtan till våren som gör mej så trött..
Lika trött idag som igår som i förrgår..
 
Igår hade vi fredagssällis med sonen i huset,det vill säga Joel och hans pappa..Vi fikade och åt muffins som jag och Hilma bakade,Ja jo Esther och Algot var också med på bakandet,fast mest när visparna,slickepotten och skålen skulle slickas ur.
Sompa frågade Algot om han skulle följa med hem och sova..Mmmm säger Algot,sätter på sej skorna och kryper upp i Sompas knä,pekar mot dörren..
Tänk att alla barn gillar han,han skulle ju jobba på dagis eller något.Nu skjutsar han ju barn till skolan,så dom får väl sej ett gott skratt var dag..
Nu stannade iallafall Algot hemma,lite för liten för att sova över hos en kompis tycker jag nog.
 
Idag nu på kvällen satt vi och kollade på Mello,då säger Jonas..
Vad heter det när dom har tunika och inga tights?
Jag:Kanske klänning!!!
Jonas;Aaa fan just ja..
Tokskratt..
Han får mej att skratta den mannen,jösses sicken tur jag har.
 
Imorgon,jobbdax..!!
Nu gonatt..
 
Någon som vet när Röda Korset/Returen har öppet!?
Ska köpa hattar,glasögon,skor och lite sånt till barnen,dom älskar att klä ut sej..
Dom kan vara helt underbara..
Godnatt alla fina..
 
 
Lika som bär?
 
 


Kommentarer
Erica

Nelly gillar SOmpa hon med ! Hon vill gå och köpa godis av han:)

2013-02-11 @ 14:24:31
URL: http://ericaj87.blogg.se
Lillasyster

Vet du älskade du, då är jag & mina lika stökiga & jobbiga vi med för vi blir heller aldrig hembjussade till någon så känn dig för all del inte ensammen! <3

2013-02-11 @ 14:31:33
URL: http://melvin2005smamma.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0