Mitt i veckan..

Redan Onsdag,veckorna går fort.
Hoppas dom går lite fortare så vi får vår,sen sommar,hoppas alla snor,host,feberbaciller dör ut.
Hoppas magsjukebacillerna försvinner helt..För tid och evighet.
Nu har inte vi haft vattkoppor och magsjuka,men väntar på dom var eviga dag..Men snor,host och feberbacillerna har vi minsann fått.
Nu vill jag ha friska och glada barn,barn som sover om nätterna,vaknar utvilade och glada..
´Tack på förhand..
 
Barnen sov hos farmor igår och jösses så "skönt" det var när dom åkte.Tyst och lungt..I tio minuter,sen var det något som fattades mej,så ensamt det blev och för tyst..Alldeles för tyst..
Gick ner till källaren och röjde bland barnkläder,packde i säckar och sorterade.Så mycket större min tvättstuga blev.Fast jag blev dock inte klar där nere,ska ställa en garderob där,så får man in sängkläder och dyl där.
 
När jag var klar nere var det dax för nattjobb,sista natten för denna gång.Skönt..
Imorse när jag vaknade städade jag ur Hilmas garderob,så nu är det fint och snyggt där..
Jösses,den tjejen har inte haft brist på kläder,men hon har blitt så lång så nu är dom flest byxor för korta..Men om vi säger så här,nu har inte Esther brist på kläder.
Men packde iväg en del kläder från Hilma,Esther hinner inte använda alla dessa kläder..
 
Har även gjort det tristaste jag vet idag,storhandlat.Får rysningar bara jag tänker på vad trist det är,man ska jaga matvaror runt hela affären,man glömmer något,måste gå tillbaka,vagnen blir tung,man ska packa in påsar,in i bilen,packa ur bilen för att sen få en stor oordning i köket,rent av kaos..Man måste flytta om i skåp,tänka om,tänka rätt,packa påsar till frysen..Nej fy farao så trist..
 
Åkte till svärmor och blev bjussen på kvällsmat,Kotletter.Men så gott det var,men så mätt man blev.
Fick bara två barn av tre med hem,Hilma ville sova med farmor en natt till..
Som jag längtar efter den tjejen,allt blir så tyst här hemma,allt blir så konstig..Tusen tusen tack snälla för att barnen fick sova hos dej,Tusen tack snälla för det supergoda maten..
 
Köpte massor av mineralen,vitaminer och annat hocus Pocus idag,nu ska jag bli pigg.!!Orkar inte på någotvis vara så trött,hela tiden..
 
Doktorn med Algot imorgon,han har biljud i lungorna..Mamma och lillesyster skulle kanske dyka upp,då blir Algot glader,,
 
Nu..Sängen..
 
Köpte gummistövlar på Rusta åt Hilma för 20 spänn,det kallas fynd!!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0