Fredag..Igen..

 
tycker veckorn rusar fram,tyckte nyss det var fredag och helg..Nu är vi där igen..fredag och helg..
 
Sol hela vecka och jag njuter,älskar sol..Visst är det kallt i luften,men man blir så glad av solen.En nackdel med att solen tiitar in är att man tror sej ha städat och fint,men fiii fan så det ser ut.
Jag förvandlas till en städmonster,jag städar putsar fejar och dammsuger och det ser inte ett dugg bättre ut..
 
Sydde min fösta mössa i förrgår och gud så skoj det var,den blev bra för att vara den första..
så nu väntar jag på tyger jag beställt så ska jag hobbysy lite,jag älskar att sy..Men ska införskaffa mej en ny fin symaskin,den jag har nu köpte jag ny när jag väntade Joel,sydde kläder och flecce åt han när han var liten..så snabb huvudräkning så är symaskinen lite mer än 20 år gammal,då har den med all rätt gjort sitt.
Någon som vet vart jag köper bra och billiga symaskiner??
 
Ja ni,tänk att joel blivit 20 år..
 
Den här veckan har varit en sån vecka så man går från dagis med en gråtklump i magen,jag brukar ha så..När man längtar så otroligt efter sina barn.
När man skulle vilja ha råd att gå hemma med dom några år till,när man vill vara hemma i solen och fika,när man saknar deras skratt och älskar höra dom prata,när man skulle vilja rusa ner till dagis hämta hem dom och ringa jobbet och bara vara hemma med det bästa man har..nu älskar mina barn dagis och jag älskar att dom är där,men tänk att man kan känna sån kärlek och längtan..
 
Letar runt efter skalkläder till barnen,gillar inte galonisar så vi kör skaljacka och byxa/overall.
Men tänkte köpa polarn och pyret med så var vi in på Intersport och där fanns det jättefina roligt mönstrade jackor,på Stadium fanns det rolig jacka till pojk och "bara" rosa till flicka..
Nu hade vi skaloverall till Esther och Algot förra året från KappAhl och dom funkade toppen.men tyvärr är dom för små i år.
Hilma hade från Stadium,jättefint men för små i år dom också.
Men än har jag tid att leta,för inte är det då dax för några skalkläder än,så kallt i luften..Men efter påsk d kommer värmen,sägs det..
 
Påsk ja,funderar om vi ska dra ihop en påskmiddag och bjussa släkten på..
Vad gör ni över påsk?
 
Hade så himla mycket att skriva om men nu när jag satte mej ner,tog fram årets segaste dator och när den väl startat och jag loggat in är allt som bort blåst,kan vara för att jag hann reta upp mej så förbaskat på datorn så det kokade över i skallen..
Men kanske återkommer till kvällen med det som kokade bort.
Nu ska jag väcka mina barn och fara bort till Anna på mellis..
 
Hilma fick bestämma lunch idag,då skulle hon till Ikea och äta korv..Men jösses vilken dyr lunch,så hon nöjde sej gott och väl att få åka till macken och köpa korv.Där jobbar barnen favvis,Sompa..
Vilka glada barn jag hade när vi åkte från Macken,fick klappa hunden Elsa,fick smaka godis av Lollo,Hilma köpte en tidning som hon stängde in sej med på rummet och greja med länge länge..
 
hej på er..
 
Men just ja,våra fina frejamössor kom i veckan..
Så fina och toppensköna,jag tycker verkligen ni ska titta in på Helenas blogg där hon bloggar om lilla freja.Lilla Freja fick Sma och blev bara 9 mån och 2 dagat(tror jag det var)
www.frejamssan.blogg.se
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Emelie

Super fina mössor! :) Hur beställde du dom, gör man det genom hennes blogg?
Kram/Emelie

2013-03-17 @ 10:24:28
URL: http://emelielilly.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0