Lördag

I förrgår var det fredag,äntligen den efterlängtade fredagen..Men jag jobbar hela helgen så för mej var den inte så efterlängtad.
För barnens skull och för Jonas skull var det äntligen fredag.

Igår när jag slutar skulle det bli en resa till Valbo,en löningslördag med alla barnen.Det var inte tänkt så,men vad gör man?Allt blir inte alltid som man tänkt sej,men allting går så är det.Vi är så van att ha barnen med oss,men skulle bara var så skönt att få vara Jonas och Sarah.
Jag vet inte vad som är fel,antingen är barnen jobbiga eller så finns inte tiden.För mej var det absolut detsamma,men att alltid förklara för barnen att planerna blir inte som vi tänkt gör mej ledsen.Se tre små ledsna barn gång på gång.
Nu har vi slutat sagt något,för jag vill inte göra dom ledsna.Nu skiter vi det här,nu är det liksom bara strul,och vi blir sura och tysta på varann.Samma sak gång på gång.Massor av energi som sugs ur..
Nä fy 17.

I Valbo var det packat,då menar jag packat med folk..
Det var ju Eric Saade..
Så vi fortsatt till till Fina Tina och hemma familj för fika och barnen fick leka lite.Himmelriket för Algot för hemma hos Tina finns det leksaker,hon har sitt förflutna i en leksaksaffär..


Algot fick ärva lite kläder av Annas Robin,gissa om han blev glad när han såg en Cars tröja,den skulle han sätta på sej direkt.Vi skulle gå och sova så han ville ha den som pjyamas.Visst det gick bra,men på morgonen när han skulle tvätta sej ville han inte ta av den,den skulle han bara ha på sej.Som tur var fanns det en till tröja med Cars på.Så jag lyckades lura av han sovtröjan och få på han den andra.
Tack snälla Anna för fina kläder..

Hilma och jag var och klippte oss en dag,jag klippte bort det hår som var tänkt att jag skulle spara ut,men det med spara hår är inte min grej så jag klippte mej kort igen.
Hilma var så duktig och klippte sin lugg själv så det skulle rättas till och dom slitna sommartopparna skulle bort.
Det rök nog 10 cm på Hilmas hår,men det blev bra,riktigt bra.
Luggen?Den klipptes kort..Men det växer ut..

Sista förmiddagen idag,sen hoppas vi på finväder så vi kan gå en tur på bygdemarknaden.





 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0