En vanlig tisdag..

Så var alla helger väck och det är vanliga dagar.vanliga dagar innebär att Sambon jobbar och vi är ensamma hemma,Jag Minsingen och Hunden.Tonåringen for till sin pappa igår och han saknas redan här hemma..snart kommer han igen,tack och lov.!!

Isöndags var vi ute med grannarna och mittimot grannarna och grillade korv och mös i den lilla sol som var.Härligt,sen på kvällen blev grannarna dåliga i magen och trodde det var korven,men vi är då pigga i magen,peppar peppar..vi hyde en urusel film,men sambon och Tonåringen verkade gilla den för dom skrattade så gomseglet stod rätt ut,men det gjorde inte jag kan jag säga.Det blir inte till och köpa den om jag säger så..

Igår var Sambon i skogen och röjde och jag och Minstingen skulle fara till Hofors.Hälsa på lite och klippa en större del av min familj,men så han ju Sambon hem och ville också följa med.
Vi tillängnade större delen av dagen i Hofors,så när jag sa vi skulle till afären på Hofors vare tvärnit,Sambon längtade hem och det blev ingen affär.

Väl hemma lagade vi mat och tvättade lite,till min fasa upptäckte jag något riktigt äckligt i tvättstugan.Koppen där man ska ha sköljmedel hade någon trevlig och teknisk människa haft i tvättmedel.Morr.!!Så när jag började göra rent så jag till min fasa att hela koppen var full i mögel och annat smått och gott,huga va vidrigt.Innan jag kunde tvätta lära jag bara göra rent där,och det va ingen trevlig historia..
På kvällskvisten fick vi trevligt besök  från grannbyn och det händer inte ofta nu förtiden,men roligt att se att dom lever.Vi drack lite kaffe och gud va gott det va efter ett hårt arbete i tvättstugan.

Skulle ju gått och nattat vid halv tie men det gick ju inte,men klockan va strax efter tie när vi hoppade i säng,och tur var ju det för Minstingen tyckes vilja kliva upp runt 3,men jag lyckades få henne och somna om.Sen vaknade hon tie över 8.Välling,och morgonmys..

Nu har vi duschat och minstingen somnat och jag ska nog göra mej lite kaffe och sen blir det mat och en resa mot Gävle..Hunden ska ha sin "billiga" mat och ett nytt halsband då det andra försvann i skogen igår,igen!!

bye bye



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0