Kväller..

Så var Lördagen till ända och imorgon är det redan söndag och vi ska babysimma.Ska fråga om Tonåringen vill hänga på,men oddsen på det är väl minimala.

Idag var vi som sagt på skojakt och som att leta nål i höstack så hittade vi äntligen ett på små små sko till Ministingen..När vi kom ut ur affären så vräkte regnet ner,det vräkte verkligen..Vi som skulle grilla,men har vi bestämt det så blir det grillning,trots vädret.
Så hem och fixa potatissallad och fixa och trixa lite och duka så klart.
Klockan 18 kom dom och det var väl tur det,för både Sambon och Tonåringen var så hungriga..Vi grilla och åt,så nu är magen full,för full..Dom minsta barnen lekte och gud vad kul det är att kolla på dom,dom härmar varann och jagar varann..



Nu har vi diskat undan och plockat ihop och ska väl gå och sova,måste ringa Tonåringen och höra var han håller hus..

Iallafall så har jag grubblat vridit och vänt på en sak och nu har jag iallafall bestämt mej..Jag tror att dom runt omkring mej kommer att ha det jobbigare med mitt beslut än jag själv.Jag tror även att dom runt mej inte vet om dom vågar då jag väljer att avstå.Men det är mitt beslut och ingen ska behöva känna sej illa till mods..Jag säger inte heller at det kommer att vara livet ut,men som det är just nu så är det så.Ingen mer alkoholhaltiga drycker.Är man trist då?Varför ska man bli en tristare person för det?Jag är ju den jag är och är rolig även utan alkohol.Så ska man ju även tänka på kroppen,mår min kropp bra,mår jag bra?Mår inte bra av att röka inte av alkohol.Så där av mitt beslut..man är ju så noga med det mesta,hur bilen går och den besiktas och man kollar oljan man ser till att den mår bra helt enkelt.Kolla man sin kropp,gör man så den mår bra?Det är väl egentligen det enda viktiga i livet,det är ju har ens kropp mår,ditt ansvar och hur du vårdar din kropp..så därför känner jag att mitt beslut är ett bra beslut för mej..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0