Påsk..

Idag har det gått i pysslets dag.har förberett lite till i morgon då våran "lilla" släkt kommer på mat till våran stora boning!Först var vi på promenard i vårslolen,jo men eller hur,var ju skit kallt ute.Jag som skulle fika mitt kaffe ute,hade jag tänk.Men ack..Var till butiken och handla det sista och sen fick vi kaffebesök..När kaffebeökarna gått så började jag grejja med maten och Minstingen blev så trötter så hon somnade strax efter sju,så nu får vi väl se när hon vaknar i natt.vad konstigt det känns att lägga Minstingen när det var så ljust ute,som att lägga dom mitt på dagen,fast klockan är runt 7.När sambon var ut med hunden så var jag ut på balkongen,och gud vad härligt att kunna gå ut där utan att frysa röven av sej,fast den skulle jag behöva frysa av mej.Men nu blev så inte fallet.att kunna insuga dennna vårluft är underbar,helt otroligt underbart..

Glömde ju grisarselet i ugnen då jag hade annat i huvudet men det blev inte bränt.Tur kallas det..

Tonåringen är sjuk och låg hela dagen igår och lät som Olle 765 år flyttat in i hans rum,hes och basröst..Huvudet värker och feber..Så var det hans tur..minstingen pysslar om han så gått hon kan om inte annat med blicken.
Hon tittar och tittar och tittar lite till..Till Tonåringen pratar med Minstingen då hon visar opp sitt tandlösa tandkött..Mina gobitar..

Gårdagen tillbringades i Gävle med lite handling och lite glutt.Man kan hitta mycket fynd när man är ute och gluttar..Sen var vi till "påsktuppen"för lite godisinhandling till äggen..så klart ville Sambon äta på Mc,hatar Mcmat..jag ville enkomt fika så fick mej lite kaffe i magen,tack för det..

Minstingens ägg ska vi fylla med majskrokar och en boll,hon är bolltokig den pluttan.Tonåringens ägg,jo han får ägg,trots sin ålder.Han ska få ägg tills jag är så gammal att glömmer vad man har påskägg till.iaf ska han få godis och en liten liten slant.Sambon får inge godis utan en välbehövlig hotellhelg..Undra om jg får någe ägg,eller om man ska behöva värpa ägg om man ska få nått..

Nu ska vi se film och jag ska fylla äggen!!

Bye bye




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0