Påskafton

Idag hade vi mat för våran lilla lilla släkt,helt underbart och få träffas,mamma saknades dock,men hon tjänade pengar istället och saknade säkert inte oss utan satt nog och räknade guld för varje jobbad timme!
Sambon tog med sej Minstingen på promenad i solen och jag och Tonåringen bar upp bord och dukade.Tonåringen är sjuk,men vägrar ligga till sängs.Så nu är rösten borta och feber hög,igen!Vad ska man säga?
Att få träffa dom man älskar betyder så mycket,kärlek och att älska är något man måste vårda.man måste kämpa för kärleken och att älska,det är inget så fixar sej själv.Kom ihåg det..

 

Alla är mätta och glada,hoppas jag!!



Iallafall så har vi mat kvar till cirka halva världen,men lite tänkte jag ta med upp till lilla mamma på måndag.Sen så gör min svärmor världens godaste Janssons,och till min stora lycka är det Janssons kvar.Längtar till lunchen imorgon.Kyckling blir det hela veckan tror jag närmare bestämt..

När alla gått så diskade jag och plockade ihop,dammsög och torkade golv.Gissa vad skönt det va och sätta sej sen.Underbar känsla.Är så urbota trött nuförtiden,inte trött utan trött i kroppen.Hela kroppen skriker vila,sova och att den är trött,men hjärnan och viljan säger nått helt annat.Önskar ibland att man fick sova tills fan löste av en,men tror så många skulle sakna mej då.Så det va ingen bra idé,men varför är jag så trött.?I veckan ska jag gå till sängs halv tie varje kväll,får vi se om jag känner mej någe piggare sen.Ska bli intressant..Vad tror ni?Blir jag piggare?



Minstingen ville som vanligt inte sova när kvällen kom,utan satt och grejja i sin säng i 1 timme och 45 minuter..Stod upp,satt,stod och gjorde lite indian rop,och prutt ljud med munnen.Hon är en kämpe,ska hon vara så här bestämd och ha så kämpar vilja när hon blir stor kommer hon och bli negerprinsessa med Pippis pappa på dom sju haven..


Nu har sambon gett upp och gått till sängs och jag ska nog göra likaså.Ny dag imorgon och då ska jag nog bara slappa!..Kanske!!


Bye bye



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0