Snart snart..

börjar jag och jobba minsann..Var till jobbet idag och prata lite,fick schema och kolla så mitt inkörningstillstånd gällde.Det gjorde det och så lämnade jag in nya bilens regestreringsnummer..(fast den är ju snart 1 år)

Så nu är det bara och kliva upp på söndagsmorgonen och se glad ut för nu är allvaret här igen.
Skulle väl ha kollat om mina kläder är kvar,tusan det skulle jag gjort kom jag på nu..
Efter besöket på jobbet for jag,Minstingen och Sambon till Hanssons på lite fika och prata med lite folk,några jobbarkompisar..Sen gick vi runt lite på Hofors och kolla lite och avslutade med en handling..

Lagade lite mat till Sambon som skulle iväg och jobba och Minstingen var också sugen,så vi åt och sen gjorde vi kaffe och gick ut.Skulle ha åkt till Gävle idag,men det blev uppskjutet tills imorgon.Så vi lekte ute istället minstingen susa runt i gåstol en stund,men herregud va kallt det blåste,men Minstingen sov så gott så vi var ute tills hon vakande och sen gick vi in och lekte.Gissa om det var härligt och komma in i värmen..Helt underbart,men man mår inte dåligt av friskluft så är det ju.

Men nu när vi inte har någon Hund hemma så har man plötsligt så mycket tid över,verkligen i överflöd och man måste tänka om helt.Förr så har jag och Minstingen gått ut med Hunden efter kvällsmaten,i ur och skur..
 
Men nu behövdes ju inte det,men vi tog en tur ändå och var ju förbi posten..Men nu regnar det iställt,vad är det för fel på solen,när tänker den komma.??
Jo det ska jag tala om för er gott folk,den kommer på Söndag,Måndag och tisdag..Då jobbar jag..
Om tiden,man behöver inte dammsuga x antal gånger om dagen heller,men svärmor hon måste väl dammsuga 100 gånger om dagen kan jag tänka.Vi måste väl köpa henne en ny dammsugare sen,då hon nött ner den hon hade..Hunden tappar mängder med hår,mängder..En märklig känsla att inte ha Hunden hemma,skönt men tomt som något fattas oss.Ingen som springer till dörren när vi kommer,ingen som snarkar om natten,fast det gör ju Sambon så bra,ingen som vill ut och ingen som hårar ner.En tom känsla.Men det är skönt samtidigt,inge dammsugning,ingen som vill ut när jag inte vill..Men på fredag är allt som vanligt igen..

Nu ska jag kolla på min älskligen,Arga snickaren..Vilken man,vilken kille..Tur Sambon jobbar..hahahahaha!!!

Sambon ja,han var ju ledig på fredag,härligt!!!


Pappamys..






Nu kom Tonåringen som varit i Grängesberg med skolan,så nu får ni klara er själva..

Byebye


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0