Sover..

Minstingen sover och Tonåringen har magsjuka..Tur i oturen att han for till pappa i måndag,men jag saknar honom nå så fruktansvärt mycket.Man blir liksom halv på någotvis när han är borta,man tappar så mycket lust när han far iväg.Att man lever för barnen är riktigt sant..Visst har jag Minstingen hemma men Tonårigen är Tonåringen och jag tycker om att umgås med den tokern..
 

Jag och Minstingen har dammsugit på förmiddagen,jag sätter på dammsugaren och hon stänger av..jag sätter på och hon stänger av..hon klättrar och klänger på den dammsugaren som om hon var en liten apa..Iallafall tar dammsugningen en stund längre än vanligt,men den är ju betydligt mycket roligare..Hur kan en hund tappa nå så hemskt med hår,gud i himmelen va less jag blir på dessa hundhår som är över över överallt..dammsuger jag på morgonen så syns det inte på morgonen,men det är väl bara att skatta,samma visa varje år..


En promenard gjorde inte dagen speciellt rolig då det blåste pingviner,småjävlar,isbitar och isbjörnar och sen snöade,hur länge tänker den satans snön komma..??Till midsommar?Men ut måste vi ju för Hunden kan ju inte hålla sej i tid och evighet,så bara på med kläder,regnkläder och vinterkläder och bege sej ut..
Men bara man kommit ut så går ju livet mycket lättare..att man eldat upp sej före är som bort blåst,bara askan kvar..Härligt att komma ut och tur man inte är gjord av socker för då har man inte hunnit långt innan man smält så blött som det var ute..Trodde jag var söt,men tydligen inte för här sitter jag..Tusan!!

Sambon kör gasol idag och vet inte när han väntas hem,hem kommer han nog men inte när..!!han avskyr att köra gasol så i går fick jag bara höra gråa och svarta ord om en gasolturen!Men det är ju ett jobb och pengar måste vi ha för att överleva,snart tror han han ska gå hemma och ha fina glassiga dagar,jag ler brett..jo men visst..fina glassiga dagar..Vart är dom??Visst är det härligt att gå hemma och mysa men om dom är så glassiga vet jag inte..Men jag förväntar mej samma service som sambon haft,tvätten,maten,handlig och
städat hem..*ler*
 
Om man göra någon nytta nu när Minstingen sover i vagnen ute,som städa garderoben,baka något,kollat vad kvällsmaten blir,torka fönstren gör jag inte,inte i detta väder så det slipper jag..

bye bye



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0