Gifta sej!!

att gifta sej var det absolut sista jag skulle göra..Gifta sej,men varför?av kärlek?vad är kärlek och finns den?Men sen jag träffat min Sambo och vi har hjälpt varann i med och motgångar,funnit där när någon varit lessen eller bara mått dåligt,att alltid haft roligt och alltid dragit jämt.Skrattat som tokar ihop och man längtar efter varann..Efter mer än 4 år och vi har fortfarande lika roligt.Hittar på lite spontana saker,hotellweekend,fika i skogen,överraskningsgrejjer.. Min sambo är inte bara min Sambo utan min allra allra bästa vän.Han kan jag alltid prata med och han lyssnar.Han kan jag skratta med och han skrattar..han säger sånt man vill höra.Han ger mej det som jag trodde inte fanns..Kärlek!!

Allt började den 14 februari,alltså alla hjärtans dag.Efter en halvknölig natt med minstingen sov jag lite längre,men vaknade av att någon stod vid min sida..Klädd i finbyxor,skjorta och en väst,slips och såg allmänt proper ut.En bricka med kaffe och smörgås.. Där låg jag,trött,sliten och nyvaken!!

Vill du gifta dej med mej!!haksläpp..Jag??Gifta mej..Det första jag gör är att skratta,men tanke på hur jag såg ut och situationen i sej!!Men tog mej i kragen,tänkte efter och med tårar i ögonen sa jag ja!! På den vägen är det..

När skulle vi göra det?När Minstingen skulle döpas.vi gör det som en hemlis,för ingen skulle iallafall tror något annat för vi är inte så "busiga"av oss.Vi började kolla på hur många som skulle bjudas och hur ekonomin åg ut,hur mycket hade vi och röra oss med?när vi skrivit ner alla vi vill bjuda var vi 96 st!!Oj..Vi kollade även datum och det blev den 10 juli först,men så var det upptaget så det blev den 31 juli som datum,kollade även med Sambon syster så dom kunde eftersom dom är långväga bort..men 96 st?Hur gör vi..?Men så mitt i planering tycke vi att dom som är viktigaste i vårat liv är våra närmaste och så fick det bli!

Lite tjafs och sura miner efter vårat besked som var vi iallafall på god väg!Lokal bokades,dopkort skickades och kläder inköptes!Ringarna beställde vi på Naja design i Sandviken och förlovningsringarna lämnades in på puts!!

På fredagen var man lite nervös om allt skulle rors i land!Hade vi glömt något?Min sista dag som Sarah Lindqvist var här!På morgonen när vi vaknade åt vi en god frukost,inväntade min vän U som skulle måla mej,ge mej ett ansikte och hennes L skulle sjunga i kyrkan!Vi pratade och skratte åt gamla minnen och jag glömde bort min nervositet,men Sambon,han var nervös han.När vi anlände till kyrkan sa han inte ett ljud,bara satt där och stirra!!Tonåringen som tog Minstingen med sej in till bänkarna och jag och Sambon gick runt för att invänta ingångsmusiken!Fortfarande anade ingen ingenting..Enda tills Sambons mamma tog Minstingen för att gå och hämta föräldrarna,då prästen sa,dom står bakom dörrarna!!

Nu var vi nervösa!!

Sen är allt i ett lyckorus,tårar och skratt blandat med lycka och nervositet..L sjöng så vackert och till minstingen dop sjöng hon ännu vackrare..

Vår låt till bröllopet var Sonja Aldens låt,du är allt..För att det känns som vi..det är vår låt..
Minstingens dop sjöng L För alltid och förevigt..Den valde jag för att den är helt underbar och magisk!!
Texten:Ännu en sekund

Ännu en minut av ett liv med dig

Har världen börjat om?
Har jag levt ett liv innan du kom?

När du öppnar dina ögon vill du säga mig nånting?
Du är den allra största gåvan nånsin i mitt liv
Jag ser dina små händer smeker ömt din kind
En liten, liten mänska som förändrat allting

För evigt och för alltid

Du vilar i min famn

Som om tiden stannat till
Och det enda som jag vill
Att sitta här för evigt
Med dig i min famn
Jag som alltid var på väg
Har nu landat någonstans

Vart du än vill gå
Vem du än vill bli finns jag här för
Allting som jag gör
Allting som jag är är för dig

När du öppnar dina ögon vill du säga mig nånting?
Du, den allra största gåvan nånsin i mitt liv

För evigt och för alltid
Du vilar i min famn
Som om tiden stannat till
Och det enda som jag vill
Att sitta här för evigt
Med dig i min famn
Jag som alltid var på väg
Har nu landat någonstans

När bröllopet var över och dopet,sa prästen att L ville sjunga en låt till oss,till mej!!Huga vad jag grät!!

Efter allt så var det fika och smörgåstårta i Församlingshemmet!!

Tack alla som delade vår dag!!

Nu vill vi hemskt gärna avstå möhippa ch svensexa och hoppas att ni kommer på vår bröllops fest och inflyttningsferre istället!!




tårtan som farmor gjort,fin så fin!!


Ringarna är Schalins förlovingsring är vitt guld och är 7mm,vigselringen är Schalins röttguld och är 5mm..


Rödgråten!!
Nu är jag gift och är den lyckligaste i världen och nu är jag Sarah Nornholm!!

Kärleken har jag funnit och jag trivs som mamma,men min "man",och det som är livet!!!

Till min man vill jag säga tack för att du får mej att vara den jag är och att du ger mej så mycket kärlek,tack för att du alltid finns vid min sida och att jag får bli din fru!tack för att du alltid lyssnar och att du är du!!



Kommentarer
anette löf nornholm

DE VA DET FINASTE ORD JAG NÅGONSIN HAR LÄST SARA <3 TACK FÖR ATT DU BLEV GIFT MED MIN SON <3

2010-08-01 @ 20:56:34
Annis

Men ååhh, nu sitter jag o gråter igen..

Tack finaste ni för en fantastisk dag. Är så otroligt glad att ni hittat varandra! <3

2010-08-01 @ 21:56:40
Erica

Åhh! Nu fick jag gråta lite på morgonen ocksåå! Fint skrivet!

2010-08-05 @ 07:16:54
URL: http://ericaj87.blogg.se/
Erika

Hej! vilken fin berättelse de var! :) Hoppas att allt är bra med dig sarah!



Kram

/Erika

2010-08-12 @ 15:51:51
URL: http://berglunderika.bloggplatsen.se
CallaN

När jag sökte på din adress (eftersom jag har jordens sämsta lokalsinne och blev osäker på om jag skulle hitta till er sedan sist ;))) så sökte jag på ditt namn... då kom detta upp ;)

När jag börjat läsa kunde jag inte sluta <3<3<3

Så underbart vännen! Såå himla underbart! Jag ryser <3 KRAM och Tack för fikat idag! Jättemysigt!

2012-05-09 @ 15:10:11
Cassandra

Intressant sida du har! Jag har läst igenom några av dina andra blogginlägg och jag diggar vad jag ser :D.

2012-10-12 @ 11:15:28
URL: http://allasmslan.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0