När katten är borta..

dansar råttan på bordet,och råttan det är jag..Sambon som for iväg med sina "polers" på 4hjulingar i morse och då tog jag fram räkor som jag nyss mumsat i mej,herrejösses vad gott det är..Herrejösses vad jag inte är avundsjuk på Sambon som ska sova i tält och vakna upp i ett varmt och fuktigt tält imorgonbitti,nä,tacka vet jag min säng..

Varit på 2 års kalas i Falun hela långa dagen,ätit marängtårta och skrattat.Försökte mej på att knäppa kort på kusinerna men det är fasikene mej lättare att klippa klorna på en tiger än att få bra kort.Men några kort blev det iallafall..En eloge till min lillesyster som är kanon duktig med sitt "jobb"hon tar nämligen hand om syrrans barn när dom jobbar,två barn och jag kan tycka det är jobbigt men en ibland.Hon lekte och mata,böt blöjor och trösta,packa in dom i bilen som hon inte gjort annat i sitt liv,sen skulle hon iväg och ta hand om hästen sin,hur hinner hon allt,hon är ju nästan som ensamstående med 2 barn,trots sin ringa ålder..17 år och hon är kanonduktig,helt makalös..Minstigen visade upp att hon hon kunde gå för Moster Frida..
Efter kalaset for jag och Minstigen mot Citygross för lite handling och blöjinköp,sen hem för mat intag,ett bad och en promenard med Hunden..

Frida

Goaste Memme

Födelsedagsbarnet Maxis..

Kusinerna

Lovis




Hunden stackarn svettas nog så nu har vi riggat upp AC´n åt stackarn,nu är det svalt och skönt hemma hos oss..

Igår var det lagferre i Edsken och jag hade otroligt trevligt,vi skratta och skratta..Maten var okej,inte toppen utan okej,jag åt renfilé med messmörsås,sällskapet var fantastiskt och trubaduren var värdelös.Han såg ut som en sprattelgubbe som stulit en barnmössa av nått litet barn på stranden..Sjunga det kunde han inte alls..






Gårdagen rullade på i ett,vaknade efter natten och gjorde lunch sen vidare på husvisning och hämta bilen i Sandviken,vidare till Edsken,vart tog den dagen vägen??

Imorgon är det 1 årskalas..Prinsen i backen fyller ett år så vi ska dit och gratta.Sen blir det nog en tur till det blå för ett dopp också.För tusan så är det ju bluegrass här nere i helgen förra året hördes det jättebra och iår måste dom ha ljudämpare på instrumenten,för jag hör ingenting..

En vecka kvar sen semester!!!


Kommentarer
sofie

Oj, som en ensamstående mamma..Du måste tycka att vi har otroligt mycket barnvakt!

2010-07-04 @ 07:51:11
URL: http://melvin2005smamma.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0