Söndag 4 juli..

när jag mumsat mina räkor igår kväll,tittat på värdelös tv gick jag och la mej..Vaknade klockan 4 imorse att hunden morra och boffa..Hörde någon på dörren,hjärtat slog i 400 och jag måste ju kolla vad det var.Smög mej upp och kollade ut,ingen där..Började gå ut i hallen och då tittar Sambon ut från toan,men gissa om jag höll på att svimma av..Helvete vad rädd jag va..Då måste åka hem tidigare för det var så mycket knott och mygg..Men gud bra hålla ut säger jag!!Vilka kycklingar!!!

Klockan 7 vaknade Minstingen och var vällingsugen,så vi åt lite välling och sen gick vi upp för att sen nöta sönder golvet med gåvagen,ut ur rummet in i hallen,vända och ut ur hallen,in i rummet..så höll hon på hur länge som helst..Till lunchen fick vi en matgäst,så vi åt och sen var det raka vägen på 1års kalas..

Prinsen i backen fyllde ett år och det firades stort.Vilket tårta,tänkte knäppa kort men då var den mumsad på redan.En traktor tårta,kunde dess värre inte smaka men den såg så god ut..Men gissa om det var hett,värmeslag värmeslag...Men det är så roligt och se vad barnen växer,det var ju inte längesen vi gick runt med bäbisar som låg som små knyten,man har ju följt allas utveckling och framsteg.Härlig känsla..Idag när Robin kom gåendes och Anton som blivit så stor..Lucas och Måns som bara blir mer och mer lik varann,då är ju stora killar nu..

En tjej på kalas..

När klockan slog fyra for vi hemöver för Brorsan,Annis och Maxis skulle komma över på besök.Brorsan beställde klipptid imorse,men vi skulle ju på kalas men då kom dom senare och det funkade ju det också.Lite kaffe och glass när dom kom och tack och lov att vi har Ac annars hade vi dött...Men vi lever..En klippning och sen ute mat,tjockis mat..Men jag åt sallad jag och det tackar min mage för..nu ska jag packa min väska för imorgon är det jobb igen,men en vecka och två extraskift så är det semester,härliga semester!!

Vad bjuder denna vecka på då?Prinsen och hans Mamma kommer på besök,Tonåringen kommer hit och han börjar jobba på verket nästa vecka..Idag jobbar han natt på mossen med Niclas.Sen ska vi på skjortinköp och jag hoppas Tonåringen är villig att ha det jag vill...Tänkte att han skulle kunna smeka på sej en skjorta på dopet,men vi får väl se.Arbetsbyxor funkar inte i det läget precis.Nu har dom flesta anmält sej till dopet,men det är ju till den 15 juli,så än finns det tid..Jonas farmor visste inte om hon kunde komma för hon hade inget snyggt att ha på sej..Kom som du är vetja,bara inte arbetsbyxor.men hon är så go den tanten!!Hon är ju stilig förjämnan hon..Själv ska jag ha morgonrock..

Men visst tusan mitt nya objektiv har kommit och det är så bra,jag är så nöjd,toppen kort blir det också..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0