Tisdag..

I måndags kan jag säga att jag blev paff,och det satt i hela dagen!!Nä,men nästan iallafall..Frulle som vanligt och sen gick Sambon ut med Hunden och jag ställde mej för att diska..Då plingar det på dörren och jag kan säga att jag blev paff..Där stod jag med morgonfrisyr och morronmyskläder och fick besök!!Vilket besök sen,det värmde i hela kroppen,trots att jag varit usel att höra av mej,så kommer dom och hälsa på..Då vet man att någon bryr sej om en..Barnen lekte och hade skoj och vi fikade och pratade,sen kom resten upp på kaffe också.Tack kära ni,för att jag får plats i era liv!!

När besökte åkt,duschade jag och vi for in till valbo för att kolla in kök,igen!!Kök är ett svårt beslut och ett svårt val!Men nu har vi nog bestämt oss för ett..Sen gjorde vi lite Valbo och handlade lite..

Tisdagen gick vi på morgonpromenad och slank in hos M på kaffe och fotbollsbus med pojkarna,fina goa pojkarna..Efter det så packade vi väskan och for till Storviksbadet och var där hela eftermiddagen,kan säga att Minstingen somna ovaggat..Härligt bad i Storvik och varmt i vattnet,i barnpoolen var det 31 grader..



Dagen idag har varit låååång..Upp tidigt och fick kaffefrämmande,lagade mat till Minstingen och sen for vi till mamma för att snickra en sänggavel till min Lillesyster.Men hon hade inte målat klart så då for vi igen,till lappens för intag av en glass.Vidare till Bonden Jonas för att kolla in huset och hur deras rust fortlöper.Vilket hus,vilka möjligheter.Men det vill inte vara i mina ägor när det ska städas,för gud så stort det var!Där blev det fika igen och nybakade bullar,till Sambons stora förtjusning..

Innan vi skulle hämta Tonåringen för att sen åka vidare till Ryggen på mat så var vi in till Mamma och hejja på brorsan som var där på besök,hej hej och sen hämta Tonåringen..resan mot ryggen var längre än jag trott,men jag tycker ju inte ens om att åka bil,så jag tycker en resa till Ica kan kännas lång..Mat och fikaa slank ner och trevligt sällskap.Kolla när L fick fisk och lilla A blev biten i fingret av en and..Trist och lämna alla och säga hej då,det är inte alls min grejj.man blir bara lessen i ögat av avsked..På vägen hem såg vi älgar och vi stanna för att fota,fy vad jag är rädd för dessa stora djur.Pulsen stiger och helst skulle jag vilja skria rakt ut,och låsa bildörrarn utifall att dom skulle ta sej in i bilen.Men nu är jag ju vuxen,eller ska vara..Så man får väl hålla sej i skinnet..

Nu är vi iallafall hemma,minstingen är överflyttad från bilstol till säng och Hunden rastad.Tonåringen redo för jobb och Sambon har borstat tänderna så nu säger jag GONATT..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0