Torsdag!!

Vaknade och tittade ut,inget fint väder..Men va fasiken,så vi styrde av klanerna att åka till badstranden!men det var ju bra onödigt,för et fina vädret kom ju.Men vi gjorde några ärenden i storvik och tog en fika på  Kvarnbacken,Minstingn gick omkring och pratade och surrade.Hon är så söt när hon går,likte likt en full sjökapten!

Huset blev besiktat i Onsdags och det var så bra,så nu är planerna igång.Köket är under uppbyggnad.sambon säger att han ska ha gasolspis,men där drar jag nog i handbromsen,ska man vara livrädd och skitnödig varje gång man ska laga mat!??Stopp och belägg!!Nu tapeter och färg ska också kollas in.Lite nya möbler ska vi nog också kolla på,Minstingen ska ju få eget rum,och Tonåringen ska få nya möbler till sitt..Den stora obäket till bokhylla som vi har nu,ska ut..Nya ska in..Tur som en tok,att pengar har sparats..

Morgondagen består av flytt,ska hjälpa mamma min och flytta.Sambon säger han ska upp i ottan och dra i gång!Ottan när är det!?Nie säger han då..Ottan,är inte nie för mej..!!Ottan är kanske 5 för mej!Alla är vi olika..Men i Ottan drar vi i gång,nie alltså..Tobbe tobbe kommer på kaffe klockan åtta,för sen ska dom åka lastbil upp.Jag och Minstingen vi åker bil vi!!Jo,men nu kom jag på varför dom skulle börja tidigare,dom skulle lasta av gasolen som är på bilen innan..ja men se vilken tur,då hinner jag nog också komma i tid..

Inge Furuvik den här veckan då lillebror min vill vara med,och hans familj också då så klart.Han ringde idag från semesterparadiset,västkusten och gratta till husköpet.

Nu har Minstingen lessnat på att sitta i duschen så jag ska väl vaska av henne!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0