Lördag...

Tänk att man lär fundera på vad dagen bjussat på!vad betyder det?Att man börjar bli senil och gammal eller att man ha huvudet fullt  med annat eller så är det helt tomt och ingenting fastnar!

Nu när jag grubblat och funderart kommer jag på vad vi gjort..Sambon har ju varit på träff och jag och Minstingen har softat på förmiddagen.Jösses vad skönt det var,vi lekte och busade och grejjade med sånt som inre blivit gjort.När vi sen ätit och skulle gå ut kom Smbon hem,verkligen oväntat tidigt.Så vi tog kaffe och filt med ut och gick ut till skogs för att inta lite skogsdoft och lugn.När vi satte oss på filten för att avnjuta en god kopp kaffe ringde A och frågade vi om ville vara med till Gammmelstilla Café för att fika där,så ångrade vi oss.Packade ihop och gick hemåt..




 

Gammelstilla,vilket ställe och vilken natur..Vi fikade och gick runt och kollade några timmar så Minstingen fick sova och avnjuta lite mellis.Väl hemma tror jag minsann hon vaknat på fel sida.Ingenting var bra,då menar jag ingenting..Men efter lite kvällsis så blev det bättre.Tack och lov..

Gåvagnen hon fick av farmor sin har hon inte rört förr knappt tittat åt,den gick minsann varm idag.Det nöttes fram och tillbaka,fram och tillbaka i hallen.När hon ska vända,då släpper hon handtaget och går runt vagnen och tar tag i handtaget igen,då tror nog hon att hon vänt..Sen tittar hon på mej och skrattar högt..Vilka frmsteg hon gör nu från en dag till en annan.Det är så roligt att få hänga med på den resan,hon älskar imse vimse och när man frågar hur hästen låter.Stolt så gräggar hon fram ett läte,men det låter mer som ett illa dant skratt.hon visar gärna hur stor hon är och man får gärna smaka en bit av hennes mat.Räcker hon fram dom små kladdiga kletiga händerna och visar att man ska få.Tack tack säger hon och visar vad man ska få..Imorse när hon lekte tog hon tag i den lilla röda bilen,lät hon som en bil och körde med den.Det gott folk kan jag säga att det han inte jag lärt henne,den måste vara Sambon..eller sonen!!









Dockan som vi döpt till Doris hon får aldrig vara med på någon tur,henne slänger Minstingen ur och idag la hon i en maraccas och en byggkloss..Turen ut mot hallen for även en vit sko i..Stackars Doris..
Kolla inte nu på detta fula äckliga golv som är vitt,det är inte mitt,det är Hofors Hus golv..

Nu ska jag gå och sova för imorgon nalkas jobb och dit ska jag hojja..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0