Måndag 21 juni 2010

vaknade till liv och visste inte vart jag var,Sambon hade stängt dörren till sovrummet och den nya rullgardinen gjorde så det var mörk i sovrummet,då menar jag mörkt.Jag som brukar vakna till liv väldigt tidigt,kan säga att jag inte vaknade till liv tidigt idag.Vaknade med ett ryck,förvirrad,ingen klocka och ingen mobil.Hjälp..Klockan är tolv..Tolv!!Har inte sovit till tolv sen ungdomens glada dagar.När jag vaknade till liv,visste vart jag befann mej så kände jag matoset,vilket inte är svårt i vårt lilla boende.Sambon hade gjort mat,så vi åt och Sambon berättade att Minstingens farmor vill låna henne idag.Så efter maten gjorde vi oss klara och for upp till Farmor.Där fick vi kaffe och bullar..

Väl hemma igen så städa jag,dammade och fejjade,torkade golv och veck tvätt.Tänk vad man hittar när man städar,jag kollade på lite kort och fann dessa..

jag på min 1årsdag..

Tonåringen på sin 1 årsdag..

Tonåringen på 2 årsdagen

Tonåringen på sin 3 årsdag.

Vart tar tiden vägen,minns dessa kkort som igår,när dom togs och kalasen,vad han hade på sej och vissa presenter.Nu är han stor och har sina intressen och man bara förvånas vad dom vet och kan..

Vart var jag nu innan dessa sentimentala gagget..Jo Sambon tvättade bilen,4hjuling och hunden.Sen började jag
 med maten.stekte kycklingfileer och kokade ris och en currysås.Farmor som kom med Minstingen bjussade vi också på mat,Minstingen hade ätit men fick lite kyckling och ris som hon glatt petade i sej.Sen var det ris i hela nyskurade köket.Men det är så när man har barn..

Efter maten blev det ett minibad för Minstingen och välling!!Sambon for till skogs och jag kollade på Lotta som jag inte gillade.Nu äre svensk deckare med Sven Volter men jag ska nog måla mina hyllor istället..

Bye bye


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0