Ojojojoj..

Kan säga att jag lever,ni som trodde jag dött ni hade fel,bara inte haft tid och blogga och har jag varit in på datorn så  har jag kolla på en massa annat..Sen har jag jobbat,lite...

iallafall så bestod helgen av folkrace folkrace och folkrace,i både vått och torrt!!Lördagen bjöd på regn och bra placeringar för Sonen och Söndagen började bra,toppenväder,toppenplaceringar..Sen fick sonen svart flagg i finalen och som salt i såren blev bilen såld..Nu letas det ny för glatta livet,och renovering pågår av en annan bil,utifall att det inte hittas någon ny..Vilket jädrans skit!!
Men helgen var så rolig och nu längtar jag till nästa tävling.

Svärmor min hade loppis och jag fick in en stor summa pengar,som min Sambo stoppade ner i sparbössan,(dock inte sin)är det rätt??Jodå,det ska sparas,mycket riktigt..Men vad pengar man får in för skräp som bara ligger och är i vägen!!Helt underbart sjukt..

I det toppenväder som är har grannen haft ut sin lilla lilla pool,men ack så roligt barnen hade i den,det plaskades och skrattades..Vi fikade och fikade..När kvällen kom gick vi in och åt lite och sen drog Sambon iväg och skulle grejja lite.Jag och Minstingen gick till lekplatsen vid dagis och gungade lite och lekte i sanden..Sen bar vi av hemåt och hoppade i säng..Det är så skönt när man kan vara ute dagarna lång och Minstingen blir trött och sover med studs så fort kvällsvällingen är slut.Jag förstår mej inte på folk som väljer att sitta inne,men smaken är som baken.Men vad gör man inne?Hur skoj tycker barnen det är och vara inne,kollar man på tv eller?Inte undra på att en del barn är hyperaktiva och upp efter väggarna,nä ut med barnen så dom får leka och släng ut allt som heter tv,tvspel och dator!Skulle inte lägga ut en slant på någe dyligt till mina barn,inte vad jag tror iallafall,Sonen har då aldrig haft någon tv på sitt rum,jo,när mormor min gick bort,då fick han hennes och den har han nog knappt startat.Nu har han satt ner den i källaren för den tog plats!Köpte ett playstation en gång och det ser nästintill nytt ut..Inte spelade han med det,han gjorde massa annat.byggde cykelcross stigar och byggde kojor.Dator har han självklart,men den går inte många timmar i veckan.Den har han köpt själv för bara några år sen.
Så ut och lek ingen mår dåligt av friskluft och det bästa är..Den är gratis!!!!


 







idag har vi varit och handlat och sen var vi och hälsade på lilla Theo som inte är liten längre,han fyller ju minsann ett år i morgon,men va!!!!!Vart tar tiden vägen,någon dra i handbromsen!!Tack...

Sambon var iväg och hämtade en säng vi köpt till Minstingen,ingen hon kan ha nu,men senare.Den var så fin så vi kunde inte låta bli att göra ett inköp!!


Nu är det inte den sängen,och den ser inte ut exakt så.Men typ så iallafal!nu ska jag måla den och sen får vi hoppas att den ska stå i Minstingens egna rum.

Igår hoppade jag och Minstingen på hojen och begav oss i väg mot Hoo,där Frida och Erica red.Minstingen tittade med stora ögen och tyckte hästar var väldigt väldigt intressant..Men efter en timme kom nog John Blund
och gjorde sej påmind för hon kilade sej i ögonen gång på gång.Men det är ju inte konstigt då hon brukar sova halv 8.Så vi tackade för titten och hoppade på hojen och trampade hemöver..Cykel är ett toppen fordon,gillar mer och mer att hoja.Faktiskt..







Imorgon ska Sambon på 4hjulingsträff och jag och Minstingen ska nog styra kosan mot Gävle för lite inköp eller möjligtvis falun för att köpa mej en bh,det får förresten vädret bestämma vad vi ska göra!Gammelstilla på fika iallafall det vetja..

Nu sängen!!

Är det inte tanken som räknas????

Byebye




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0