Söndag 13 juni

skrev ett så långt för en stund sen och så slutade datorn funka,helvetes jädras skit..på ren svenska.När jag ändå svär så kom jag på att kameran hittat hem,kommer om någon dag då vi ska hämta hem den stackars vilsna kameran.Som siba inte gjort ett skit åt,då dom säger att vi haft sönder den.Men jag köper en ny kamera om det ska vara så,bara jag får hem den.Men köper inte en pryl på siba,inte ens dammsugspåsar.

Fredagen så var jag och Minstingen in till Sandviken och strosa runt,sen for vi hem tog en kaffe med Sambon och hans polare,dom for sen vidare till Gävle och körde studenter.Hörde inte när han kom hem och då måste jag varit trött,för jag är så lättväckt annars.sambon säger att han anlände klockan 02,och då äre väl så då.

Lördagen tillbringades i Årsunda från 9 till 18 ståendes vid en folkracebana i regnet.Men han är ju så duktig min son,man skulle vilja ligga i sängen och gråta en dag för man är så stolt och duktig,nu är jag lika stolt över han om han inte hållt på med folkrace så klart.Han kom i i c-finalen,där vann han och kom 2a i b-finalen,men en lånad bil.Han är så duktig,Minstingen trivdes och kröp runt med  galonisar hela dagen.

Så roligt,trots att regnet öste ner konstant..Tur vi inte är gjorda av socker.

Joels tävlingbuss och den lånade bilen..

Lite bus i bussen när det var paus funkade fint.Sen kom grannen och lekte lite också.



tack Martin som lånade ut bilen..

Idag när jag vaknade så var det som jag befarade igår,halsont och feber.Kände det redan igår då jag hade ont i nacken och ryggen.Svettades och frös omvarannat i natt och den var pest..Natten alltså.Men någon Ipren eller Alvedon finns inte och tillbringa då min Sambo äter det som gotta.Åh nageltrång,dax fär en Alvedon,en snorkråka,då tar jag 2 Ipren.Han är otrolig min Sambo,men jag älskar han för det.Vad gör lite Ipren iimorgon när jag blivit frisk,idag skulle jag kunna döda för en Ipren.Men ska köpa imorgon och dom ska jag gömma på ett hemligt ställe,super HEMLIGT ställe.Dom är mina.

Sonen for till garage imorse och kom sen hem för att byta om och skulle till Köpis...Herregud Köpis,Ville ta febern på han eller kolla om han slagit i skallen igår men nä då..Jag svimmade iallafall av en sväng när han berättade det och när jag vaknade upp ur koman så gjorde jag potatisgratäng och kycklingfilé.Hur gott är inte det!Ringde iallafall 112 och bad dom stå "standbye" vid Köpis.

Dopkorten är klara och ligger nu och vilar i sin kuvert tils dom ska på en resa imorgon.
Vi hade bestämt att vi inte skulle döpa först,men så kom vi på att om Minstingen vill konfirmera sej så är det väldigt pinsamt att döpas när man är 15 år,så vi ska ha ett minidop,med dom närmaste bara.Mammorna och sykonen,som sagt ett minidop.Jag vet att det inte passar alla,men det passar oss ypperligt.Så nu är det mesta klart,utom Sambons kläder och vi ska fara och kolla på en kostym,om nu jag få på han en sån.En kavaj i allafall.


Vi har nog fått världens gladast unge..Hon skrattar åt allt.Idag när vi gjorde en koja,var det urkul,när jag stoppade henne i picnic korgen var det hur skoj som helst.Hon skrattar åt allt..


Minstingen i min picnickorg..

Nu ska vi på tur..
Bye bye


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0