Fredagen

är ju en toppen dag tycker jag..det är starten till helg..

Igår var det ingen rolig dag för småbarnsförälder med hund.Men på med regnställ och regnskyddet till vagnen och ge sej ut,och hur ser sen hunden ut efter det,och hemmet..ojojoj..katastrof..

Minstingen och jag åt,sen begav vi oss på lite "fredagshandling" i sandviken..Jösses va folk..Men kom ju sen på att herregud,barnbidrag..!
När vi kom hem hade pappan kommit hem och vi fikade lite och sen en promenad på det.När vi kom hem gjorde jag sen skinksallad och minstingen fick gröt..Mysig fredagsmat,gröt..Men hon älskar gröt.

Vi kollad på let´s dance och jag grät floder för att Willy åkte ut,nä då skämtåsido..

Idag så hade vi lördagsfrulle,mums..Juice,goa smörgåsar,kaffe och LÖRDAG..
På promenade mötte vi jakob och vi ick till smått&gott och fika,vilket underbart väder,jag vill inte vara inne.Älskar solen och älskar våren..Funderar om vi skrúlle åkt ut i skogen och grilla korv,men kom väl på att det är nog ganska blött i skogen än,får nog vänta med det någon vecka till.Typiskt också..

Vi var även och kollade på tomten igår och vi kan nog inte bygga nått hus där,herre min gud va blött det va,och hur kommer vi då att se ut på vårarna.Så det blir nog inge husbygga där inte..

Jag sa att det nog blir mycket mygg här på sommaren,sambon sa att han inte trodde det,då han pratat med grannen som sagt att det va inte så mycket mygg..
Men så frågade jag igår och då sa grannen att dom redan hade mygg..Va!!Försökte han lura mej den räven!??

Nu åter till solen och dess härliga strålar!!


Bye bye..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0