Lördag..

dagen började med ett trist bud och mina tankar går till dom anhöriga och dom drabbade..Min brorsan är nu en av dom drabbade och mina tankar går till min lillbror..Då jag inte kände personerna utan bara vet vilka dom var.en av dom var min lillebror allra bästavän dom var som Lång och Lerhalm,Helan & Halvan,Skönheten & Odjuret,Piff & Puff ..En liten del av ens hjärtan går nog sönder,att mista min allra bästa vän skulle göra mej otörstlig..


"Döden är inget alls. Den räknas inte. Jag har bara slunkit in i rummet bredvid. Inget har hänt. Allt är precis som det var. Jag är jag och ni är ni, och det gamla livet som vi levde så kärleksfullt ihop är oberört, oförändrat. Vad vi än var för varandra är vi ännu. Kalla mig för det gamla bekanta namnet. Tala om mig på samma nonchalanta sätt som ni alltid har gjort. Låt inte ert tonfall förändras. Anlägg ingen tvunget allvarlig eller sorgsen min. Skratta som ni alltid brukade skratta åt de små skämt som vi gladde oss åt tillsammans. Lek, le, tänk på mig, be för mig. Låt mitt namn vara på allas läppar, som det alltid har varit. Låt det uttalas utan ansträngning, utan tillstymmelsen till en skugga över sig.
Livet betyder allt det någonsin har betytt. Det är likadant det alltid har varit. Det finns en absolut och obrytbar kontinuitet. Vad är denna död annat än en försummbar olyckshändelse? varför skulle jag vara ur sinn bara för att jag är ur syn?
Jag väntar ju blott på er en liten stund här någonstans i närheten, alldeles om hörnet. Allt är väl."

Vi har varit och kollat på Sonen när han tävlade i folkrace..spännade och roligt men vädret var inte på våran sida..Men runt lunch så klarna det upp ch blev bättre väder.Sonen är så duktig,han meckar och grejjar fixar och trixar själv och  kör som en gud..Han blev 2a i första heatet och blev avknuffad 2a,sista heatet för idag blev han 1..Är inte det toppen bra..Fortsättning följer imorgon och vi hoppas hoppas det går lika bra som idag,eller bättre..

Svärmor har haft loppis och eftersom vi skulle på race så tog hon åt sej att kränga våra saker,vilken underbar svärmor jag har..Tack snälla underbara..Hoppas att det går bra för henne även imorgon..

Byebye



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0