Uppsägning..

från och med nu säger jag upp mej som städerska här hemma..Inte för att sambon inte hjälper till för det gör han.men för att man blir så less,för hur mycket man än städar och torkar så syns det inte.Har man sen ett pälsbeklättdjur gör inte det saken bättre och han är den stora boven i dramat..

Herregud vad less jag är på alla dessa hundhår,snälla gud låt mej vakna imorgon och han har förvandlats till en hoppande böna..då ger jag den till min Syrra för hon kan ta hand om sånna..*ler*
Hundhår i sängen,i smöret,i blöja,gaderoben,tvätten,på toan överallt är dom där håren.La ner onödigt tid på att skura och städa balkongen,såpade den och det blev så fint,och det luktade så gott..
Nu ser det ut som Jesus och hans 40 lärjungar klippt sej där ute..Jesus inge illa ment men du hade långt hår,det har man ju sett på gamla kort..Så den tid man la på att göra fint,is gone..
Lika inne,ju mer man dammsuger desto mer måste man damma,man torkar och fejjar som en tok,lägger ner massor av tid,onödig tid som man skulle kunna lägga på andra saker..
Ibland stänger jag ut Hunden på balkongen för han ska kunna kolla på omvärlden,då släpper sambon in hunden..Jo men han ville in..Hur vet han det,sa Hunden det??Hur i h***vete ska Hunden någonsin kunna sitta i en hundgård..??
Kanske man skulle lagt ut en annons på Hunden..
Hund skänkes,hårar mycket äter dyr mat och har dyr försäkring..Vill gå ut 6 gånger i timmen ochär iallafall inte nöjd!!Tror ni någon nappar??


Minstingen har varit gnällig i några dagar,ibland mammig och ibland pappig,kryper runt och låter lessen och säger mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm mmmmmammmma hela tiden,klättrar och hänger i byxbenen.Kan man bli annat än trött ibland,men det går ju snabbt över när man ser på busfian..Nästan ingenting är skoj,jo att bli buren och vara i hundens mat det gillas.Tar man bort henne därifrån blir det grin,mycket grin..Men här sätts ingen annons ut,det görs det inte på Hunden heller för han är ju söt han också..ibland..


Tonåringen hade det gott så bra för,han hade vunnit sitt första heat,kom 2 andra då kopplingen slirade..tredje heatet fick han svartflagg men kom ändå till B-final där kom han två.men gissa om man är stolt mamma,han är så duktig min tonåring,helst sjukt duktig..Grattis till andraplatsen.!!




Nu ska jag grejja med annat än städning..Slå in några paket ska jag göra!!

Byebye


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0