Veckorna rusar

verkligen fram,redan fredag..

Förra lördagen var vi på 70års kalas,på dagen hade jag och Hilmis en mamma dotter dag..Tänkte först parkis,men så skulle hundf*n ha mat från rosahuset så vi stack till valbo!Köpte kläder till barnen och nån tröja till mej!Present till mannen som fyller i september..

på söndagen var vi till Storvik så Hilma fick se flygplan..


Tisdagen var det till FotoJohan och knäppte kort till lillfisans 2 årsdag!
Onsdag var det min födelsedag,grattis till mej!!Fick paket på postlådan,med choklad i..Perfekt till kaffet!!När grynen sov!På eftermiddagen skulle Hilmis skulle till tandläkaren..Gick fint där också,fick en tandboste,hon valde såklart en rosa!

Så hade halva veckan gått,torsdag var det baktajm..Går sakta med baket när man har Esther och Algot som hjälpredor..inte så att dom hjälper till precis,utan drar liksom i handbromsen och samarbetar väldigt dåligt..Men dom är ju bara små en gång och det tar vi och njuter av!!Iallafall jag..Jonas säger att han blitt ljudallergiker,men sitter för tillfället och lyssar på skitmusik i skitusla högtalare,så inte vetjag!!Men han är som en lite gubbe han oxå!

Så fredag och veckan har gått!!
Lekparken idag och gunga förstås,sen en tur genom byn trodde barnen skulle sova så jag gjorde några försök att måla fönsterKARMAR men inte det lättaste med tre barn som inte vill sova,så vi tar det på kvällen imorgon!Skittrist att måla fönster,men har man nytapetserat och nymålat,är ju måla fönster ett måste!!
Mannen kom hem och vi stack för att handla!

Imorgon kalas för min finaste!!Vi diskuterar fram och åter vad vi ska köpa till fisen!!

Kök från Ikea eller nya gubbar till sångpåsen

Eftersom Hilma tror att alla får två bäbisar,och hon alltid släpar med sej två dockor så hittade jag en tvillingsulky till Doris och dockan(som Hilmas bäbisar heter) på toys!
Mannen tycker vi ska köpa en 4hjuling men fick han att vänta ett år!!Tack och lov för det!!
Ja vi får se vad vi köper!!



Hilmisen som fyller 2 år,på onsdag men vi har släktkalas imorgon och kompiskalas nästa lördag!


Kolla kolla Esther,ser du kossan där!!



Busbäbisarna som jag älskar sååå!!



Hjälpredan min,som plockar och torkar,hämtar papper när dom kräks,dammsuger och dammar,städar och fejjar!!Hjälper tilll att ge flaska,hom är guld min tös!!


Här har jag och Hilmis hoppat studsmatta och publik har vi!!


Mamma och gosfisan!!


Pappa och Hilmis!


Hilma älskar att bada och när jg stryker och grejjar i tvättstugan brukar hon bada i hon där,gissa om hon tycker det är kul!!Där kan hon sitta i timmar!!

Nu är det äntligen kväller,det blir verkligen långa dagar nuförtiden..Det man inte hinner på dagen får man göra på kvällen,ibland blir det sent som tusan!!Som idag dag!!Men nu är tvätten inlagd,strykt det som ska strykas,plckat och grejjat..Så nu väntar sängen!

tack och godnatt!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0