Lördag

Promenard,främmande och Lussebak..

Var ut och gick och en sväng till butiken,kom på att idag är en perfekt Lussebullsbakardag..Sen vidare mot Macken och godis hos Sompa..Hilma köper godis och en klubba,äter klubban lämnar godiset..

Väl hemma bakade jag och Hilmis Lussebulllar,så nu kan vi fira Lucia med gott samvete..Hilma tycker det ska bli så skoj att vi ska följa med till dagis och titta..
Mamma mä,pappa mä,Ester och Algot mä?När vi svarar ja,skiner hon upp..

Stack till Sandviken en dag för inköp av lite grejjer.Köpte en Luciakrona till Hilma,få se om hon nu tänker ha den på sej..Men då på kvällen när hon och Jonas var ute,då gick det bra att ha den..

Imorgon är det Julmarknad i Högbo,blir väl det vanliga inköpen..en Dörrkrans...Få se om vi gör något godis,är väl dax att börja lite smått till julen..
Om nu lillskruttan tänker bli sjuk,hon har nyst och snorat,vart hängig på eftermiddagen,så får vi hoppa Högbo och bara göra godis då..Jag gör godis,om hon är sjuk den skatten..
Lika bra att få lite gjort innan helvetet brakar lös..Innan jag får horn och sprutar eld..Innan jag sätter ut alla barnen på blocket och skjutsar Jonas till världens ände..
En gång i månaden blir jag en HEMSK person,fy blir riktigt rädd för mej själv..Värre blev det efter att dom minsta kom,trodde inte det kunde blir värre...Men jo nog fan kunde det bli så..

Lika bra och surfa på vågen innan det blir storm..

Nu sängen..




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0