Snor..

Hur mycket snor finns det att snyta ut,herrejesus vad förkyld jag är..Har snart snytit slut på en industripappersrulle..Nä då,skämt å sido men nog har det gått en hel del pappersnäsdukar allt..Men med en sjuk och förkyld dotter så förväntade jag mej inte heller att hålla mej frisk..Men nu kan det ju bara bli bättre,och med alvedon så känner man ju sej frisk som en nötkärna.Hilma har ju hosta och snörvlat i veckor och som grädde på moset,ögoninflammation..Lillfisen då..

Här hemma har det rullat på dagarna srpinger iväg och man hinner som vanligt knappt med..I onsdags var vi hem till Joels pappa på smörgåstårta och grattade en 18 åring..På torsdagen så skulle jag skjutsa Joel på uppskrivningen och först lämna Hilma på dagis..Glad i hågen att vara ute i god tid (vilket jag väldigt sällan är)då han ska knäppa kort före,så hoppas jag in i bilen och ska fara dagis,så startar inte bilen..Men va F*N i h****te,gissa om jag morra på ordentligt..Okej,tog Hilma gick till dagis och som tur är fick Joel en bil i present,så vi åkte  iden,men fick ju småstressa ändå..Joel kuggade sej på skkrivningen och jag kan informera om att några klädinköp till den mannen gjordes INTE den dagen,då det skulle varit lättare att brottas med en haj än att umgås med Joel..Men lunch fick vi i oss,sushi..på österns pärla..

Kvällen spenderades nere hos Jakob och Emelie som bjussa på så god mat..Räkcoctail och sen gorgonzolakyckling..mums vad götta det var..Sen kollade vi på Lets dance och Hilma visade upp sina danskunskaper.

Lördagen var det kalas för lillemannen..asg..Hade gjort rostbiff och potatisgratäng och sallad..Hoppas ingen gick hem hungrig..

Måndag och Joel hade uppkörning,messade mej efter sin körning och messet löd:kuggade mej igen!!
Jag skrev tillbaka på vad och nej nej nej..Nå skit skrev han och jag tänkte,vad är detta för oättvis värld,hur kunde detta hända..Men så ringde han och sa att han skoja och att han klarade körningen,som jag grät stora tårar....duktiga jädrans Joel,och luras en gravid mamma dessutom!!

Tisdagen skulle vi på ul,och allt så bra ut.Killen vägde 1200 och tjejen 1050,ska tillbaka om 4 veckor på ul,men innan det ska vi till spec.mvc och kolla igen..Efter ul var vi och handlade lite mat på City gross och kollade igen på vagen som vi nu helt hundra (kanske)har bestämt oss för..Är ju lite på tiden kanske och beställa vagn!!
När vi kom hemma hade Hilma hängt med Srida (som hilma säger) och Mommo till stallet,behöver jag säga att ungen var glad när hon kom hem..Hästar hon älskar hästar och traktorer!!

Idag ringde jag Hc storvik och fick en tid för Hilmas ögon,men tror ni inte att det är bättre idag..Pinsamt och komma dit..Men men det kunde ju jag inte veta,ringde vid 8 fick en tid 9..Behöver jag säga nått om att vi fick bråttom!!Herregud,jag skulle bli klar och Hilma,Hunden skulle ut och jo vi kom i tid..

Imorgon har Joel skrivning igen occh jag hoppas hoppas att han klarar det,kan han skjutsa runt på sin gamla mamma sen..Skjutsa mej överallt,dit jag ska..Kan tänka mej att man får tanka i en och annan kkrona i bilen hans..För hur skoj var det inte när man fick det efterlängtade kortet..Jag hämtade min syskon vid skolan så ofta jag kunde,bara för att få köra bil..Nu..hatar jag att köra bil!!

Nu har Hilma och Jonas gått till butiken för att köpa ägg och för idag blir det fläskpannkaka här hemma..


Busfian som älskar att vara ute..

pippilotta

åka lastbil med pappa är det bästa som finns..

förutom när man får åka traktor då..

Mina solsken,mina glädjestrålar,mitt allt...

så här fin blir man om man får vara i köket själv och grejja med kaffe..!!!!

fika i solen är ju aldrig fel...

Jag vill ha min kolbulle NUUUU...

väntan på kolbulle...

världens bästa 18 åring och världens bästa unge!!




Nu ska jag dammsuga innan dom kommer från butiken!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0