Sol sol älskade sol..

söndagen bjöd på sol,så vi var ute och grejja sen vart det grillad korv med bröd till lunch..Hilma somnade i vagnen,men vi beslutade efter att hon sovit mer än tre timmar i vagnen ute att väcka henne.Vi hade lova gammelfarmor att komma på fika..

Innan vi for till gammelfarmor var vi och matade änderna,herreminguuud vad änder och vilka giriga änder..Men dom fick sitt bröd och Hilma fick mata dom..

idag var det dagis dax och jag till Mvc,+ 1 kg och ett dåligt blodvärde resulterade dagen med.Men fy dessa järntabletter får mej att må så illa,kanske blutsaft skulle funka bättre..Får nog göra att besök på Hälsokost imorgon och höra.Men det ska väl inte vara några problem att få dricka det när man väntar barn!!

Joel har ju som sagt fått körkort och det är skoj,helt underbart ..För mamman är det inte alls så underbart,hela helgen var jag oroligt och låg vaken och väntade på att han skulle komma hem,en hel del mess skickades också.Man vet ju aldrig skogen är full av djur som gärna går på vägen,det är halt ute,andra kanske kör som galningar och min unge är på fel plats,eller det kan även vara han som visar sina "sladdkunskaper".Man vet aldrig vad som kan hända.Sen när man ligger där så drar fantasin i väg..men inbillar sej en massa tok.Men man vänjer sej nog,kanske!Skönt att det blivit vecka och skolan börjar så han håller sej inne!!

Skurade och städade i tvättstugan igår,blev en del knäskura då det är lte trångt på vissa ställen,men oj vad jag fått sota för det idag,foglossningarna gör sej påmind och mannen i huset jobbar eftermiddag,så vi har dock inte gjort några stora utsvävningar sen Hilma kom från dagis.Åkt brumbrum(4hjuling),haft Thea på lekbesök och matlagning..

Kollade på En unge i minuten och är det bara jag som får så ont i magen och kroppen,kan vara för att jag spänner mej och "hjälper" till att föda..Inte så bra program men i brist på bröd får man äta limpa!!

Nu väntar sängen,så skönt att få hoppa ner i den idag..Som jag längtat!!


Kommentarer
Annis

Åhh, nej inte illamående av dom också! Barnmorskan ringde förut o sa åt mig att köpa o äta, men nu vill ja ju verkligen inte. Jag som redan mår illa än.. Bläääää

2011-03-22 @ 15:49:26
Lillasyster

Blutsaft funkar bra att stoppa i sig fast man är gravid, dock är den inte lika effektiv som tabletterna sa Maggan åt mig. Men du kanske kan ta tablett bara varannan dag om du kör med blutsaft också? Kan va värt att prova! Kram till er

2011-03-22 @ 18:14:20
URL: http://melvin2005smamma.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0