Men nu ska´re bli gnälla av!!

Posten,vilken usel inrättning,inte paketutlämningen utan POSTEN..

Skulle hämta mitt körkort var det tänkt,eftersom POSTEN haft väldigt mysko öppettider i Hofors gick jag och kollade en dag när det var öppet..Stängt stod det på dörren,okej tänkte jag och tog förgivet att nu hade allt flyttat till Prix.
Så en fm packade jag in Hilma i bilen stack upp mot Hofors in på Prix och där säger tjejen bakom kassan,nä men du får gå bakom POSTEN på kajen där,mellan 15-18..Men det visste man ju,att det var så..Morr..

Vilken information,gick in kollade på POSTENs hemsida,och där finns ingenting om Hofors och POSTEN..Bara om Prix paketutlämning..Skitställe..Men tur i oturen,så for vi upp på em och sen bjöd svärmor på fläsk och löksås,så dagen slutade bara iallafall!!

Igår var det Folkrace och vi var på plats så klart,men ack så jobbigt att gå i dessa backar upp och ner,stå och gå en heldag..Inget med min enorma viktförändring.Sammandragningar och bäckenet och dess stackars fogar,så idag hoppar jag över denna tillställning,med en tår i ögat för man vill så gärna se ungen min åka..

Nu är det tungt ska ni veta,jobbigt då fötterna ser ut som dumbos,bäckenet gör sjukt ont om nätterna,knackar och smäller,höfterna domnar och händerna värker..Alla har sagt att får man tvillingar går man inte tiden ut,utan man får förtidigt,jo men visst..Dock inte i denna familj,för om en vecka har jag gått tiden ut..
Jobbigast är ju att Hilma är så mycket snabbare i starten än vad jag är,och ma hinner inte riktigt med i svängarna.Så hon tycker nog att det är så skoj att göra bus.

Träffade en klasskompis igår som också fick tvillingar för ett tag sen,och hon fick sitta och sova sista tiden,det skulle vara nått det.Men gissa vad skönt det var att prata lite meed någon som vart i samma situation,nån som också har sina barn tätt,med dom sista som tvillingar..

Men mitt i allt elände så gör jag detta så gärna så,finns väl inget som betyder så mycket och nått som är så värdefullt som att bära och få barn,att ge sin kärlek till och nått att älska.En familj!!

Idag äre morsdag och jag fick nått så efterlängtat,får dock inte på mej dom för mina fötter är inte mina just nu!!



Nu ska vi luncha lite,jag ska ringa Joel och fråga hur det går och sen blir det Ananaspaj!!

INGREDIENSER
1 portioner/st.
Pajdeg
150 gram margarin
1 dl strösocker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
Fyllning
1 st ägg
2 dl creme fraiche
1 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
500 gram avrunnen ananas
..


Till mamma,min mamma!!

Mamma jag älskar dig.

du finns där när jag behöver dig
du tröstar mig när någon sviker mig
du håller mig i din famn
du vaggar mig & viskar tyst mitt namn
du torkar mina tårar när dom faller ner
du håller mig uppe när jag inte orkar mer
du älskar mig för den jag är
du finns alltid här
du får mig att skratta när jag vill gråta
du har lärt mig att vara rättvis & förlåta
du, älskade mamma, jag älskar dig så
du ska veta att jag aldrig låter dig gå
du mamma, det är för evigt du & jag
både natt som dag

jag älskar dig mamma
lova att du alltid kommer stanna!

Nu lunch!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0