Nyårsafton

tänkte jag skriva,men menar ju sista april..En kall och väldig blåsig dag,men otroligt trevlig dag/kväll..

Dagen börjar med att vi packar in oss i bilen och drar mot Gävle för att kolla lite,kolla på utemöbler,sten,blommor,växter,och inköp av barngungor.

Vi har gräv upp runt grunden och tagit bort blommor och annat skit..Så vi köpte 5 buxbom och grävde ner och la grus runt,blev bra,riktigt bra.
Dock är det inte riktigt klart,då vi ska fulla på med grus och bygga lite med marksten.Men bara vädret vill bli bättre och varmare så forsätter bygget..
 

Vi hittade även gungor,så nu gungas det i ur och skur.

När vi kom hem och gjordes en Cheese Cake och lite fix inför kvällen som spenderades i goda vänners lag!Köttet skulle marineras,salladen fixas och gratängen skulle in i ugnen!

Vi grillade och åt och sen gick vi mot kase,men huga och hjälp vad jag frös,riktigt kallt var det.Så vi kollade en stund och barnen fick se nån raket sen bar det av hemåt och vi fikade kaffe och CheeseCake.

Hilma höll ut till elva sen var hon en trött tjej,mamman var oxå trött,blev en lång dag för en fet mamma!!!

Nu har jag tagit på mej att måla fönster,så jag styr väl kosan mot rummet och färgburkarna!Sen ska jag äta stekt spagetti och köttfärssås,har ni inte ätit det så ska ni göra det.Så gott!Mannen i huset tycker att vissa matvanor är mysko,men så länge jag inte äter surströmming ycker jag det är helt okej!
Efter det blir det en dammsugning och sen ska pussungen hämtas.

   
Rust rust,tur inte Anders Öfvergård kommer och kommar,då har mannen min fåt få näbben,här är det ingen ordning på någonting,grejjer över överallt!Men bara de blir bra får han han ha saker vart f*n han vill för mej!



Snart klart!!Visst är väl tapeterna söt till ett sovrum!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0