Då ska vi se..

Lördagen tänkte  spenderas i Valbo,men så att "idolerna" tänkte spendra sin lördag där,så vi for till Sandviken..lite inköp av både det ena och det andra..En liten farsdag tårta som vi mumsa på tillsammans med trevligt sällskap..

Söndagen packade vi in oss i bilen,styrde volvon mot Avesta för lite bad med familjen Berg/Granlund.Barnen ÄLSKAR verkligen att bada..Esther och Algot badade dom med,jag tror dom gillade det..På vägen hem stannade vi vid outleten för att kolla lite,slutade med sko och jack inköp till Hilma..

Så var den helgen slut och måndagen bankade på dörren,vart tar veckorna vägen?
Farmor`n kom ner på Måndagsförmiddagen,vi fikade och surrade lite och sen skulle grynen sova middag så då for hon hem,jag grejjade lite hemma och sen när Hilma vaknade gick vi ut och lekte..

Idag,dagis dax..Lämnade Hilma på dagis,gick en sväng med dom minsta barnen så dom skulle sova lite,men esther blir så sur,för hon vill ju suga på tummen hon..men Algot han somna och sov nån timme.När jag kom hem kastade jag i en tvätt,inväntade vännen min..Vi fikade och torkade spyor (Algot kräks ju så)ända till Skruttan skulle hämtas hem!!

Vi var ute en stund,sen gick vi in..Då dök pappan i huset upp,tidigare än väntat..Det ni!!Packade ner ungarna och stack till Larsson för lite fika..

Nu vet jag inte vad som är värst,att ha enkomt 100 hår kvar på huvve eller att dom 100 blir fett på 10 minuter..har väl inte för mitt liv haft fett hår förr..nu hinner jag knappt duschat klart innan håret visar sej vara fett..Men visst är det roligt nästan jämt..?

Imorgon ska bilen till doktorn,nytt säte ska vi få för det som sitter i har gått sönder i en sömm,så då får vi nytt på garantin.Solen skiner mot mej,tackar för det Gösta!!

Så nu kan man ju undra vad denna mamma ska syselsätta sin dag med,nu när bilen drar sin kos..Hmm,kommer nog inte ens att märka att den är borta..

Nu sover restan av familjen,Pappan ska ju köra gasol imorgon på Hälsingland så då nattar han sej själv tidigt tidigt,jag har vikt,hängt tvätt och plockat ihop,dammsugit..Morgondagens syssla blir nog golvtorkning och dammsugning nere..

Men nu kom jag på,Algot min Algot han kryper,kryper å kryper,nä han ålar sej fram,drar sej fram på magen,esther tittar förundrat hur tusan han gör..Ser så gulligt ut..
Så 17 november tog sej algot framåt för egen maskin,på mage!!

Nä nu folks,godnatt!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0