Sjukstuga..

Här hemma är det nu mer en riktig sjukstuga dag som natt..
Hilma är febrig,hostar,hostar och snorar..
Algot feber,hostar och snorar..
Esther ingen feber än(peppar peppar)men ack så snorig..
Pappa Jonas hes och hostar..
Mamma Sarah frisk som en nötkärna,men så äter jag esperitox och det är bra grejjer det..

Men fy vad jobbigt med tre sjuka barn,när alla vill ha lika mycket mamma och är lessen och gnälliga,man lider med dom små fisarna.Men själv hinner man ingenting absolut INGENTING,man hinner inte kasta i en tvätt,man hinner inte laga mat,dammsuga,kissa,bajsa,man hinner inte sätta på kaffe,handla,andas,stryka,ducha,kamma håret,bädda,måla mej eller man hinner nog inte bli sjuk heller..Men se på barntv det hinns och jag orkar inte se nå barntv längre..

Men nu tamme tusan tror jag mej dom små liven är på bättringsvägen(hoppas)..För jag döör långsamt om jag ska behöva vara inne så mycket som en endaste dag till,då får jag nått rus och lever rövare!!Jag vill ut,ut i friska luften..Så får vi väl vattkoppor på detta nu så då säger jag upp mej som mamma och skolar om mej till golfproffs som Jesper Parnevik..

Trist vecka,brukar se det mesta ur positiv vinkel,men just nu se jag mesta i grått,inte svart,utan grått..Så vi hoppas nästa vecka blir bättre..Det måste bli bättre..

mina hjärtan,mina älskade fisar











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0