Snart fredag..

så var torsdagen till ända,och helgen bankar på dörren..

Helgen bjussar på tomtesmyg,så mysigt,så kul för både stora och små..men trist om inte det kommer någon snö..
Vill ha snö och minusgrader nu..

Tyckte min telefon varit väldigt väldigt tyst,ingen som ringt och ingen som messat..Men har väl inte tänkt så mycket på det..Men när jag kom till dagis idag så prata jag med en kompis där och hon sa hon messat mej idag..
Tittade på telefon och nä,inget mess..
Hmm,messade Jonas och fråga om han kunde skicka ett mess till mej..Fick inget,så jag stängde av min telefon..När jag startade den sen..
Guu vad roligt med så många mess och missade samtal..Riktigt spännade att läsa alla mess..Så ni som skickat,jag är inte stram,sur eller skiter inte i er..

Hilma och jag torkade klart fönstren som var kvar idag och Esther och Algot raca gåstol..Så nu fattas bara en lite lite stjärna och det är i sovrummet,den får komma upp imorgon..Sen välkommen kära advent..

Så var det julen ja..Måste ta tag i klappinköpen och det är ögonen böj..Har köp en,en klapp..En klapp kommer man inte långt på..
Lussebullarna ska bakas,pepparkaksdegen ska fixas,godiset ska rullas och tomtarna ska plockas fram,klapparna ska pappas in,granen ska kläs,skinkan ska göras.
Mycket att göra,men det blir jul ändå,fast man inte hinner med allt..Men det är ju så mysigt med julen,med ljusen,med stjärnor och ljusstakar..

Nu ska nog jag hoppa ner i sängen..



Hilma förra året,på morgonen!!


Väntar på tomten..


Hej hej tomten..




Hilmis gillade Joels klapp..






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0