Tvillingarna..

att få budskapet,ni ska få tvillingar kom som en stor bomb,rätt i skallen!!Pang tjong,som Hilma skulle sagt.

Resan hem var det bara tårar,floder av tårar,sen tror jag att vi förträngde det hela nån dag.För att sen gå in i en bubbla av ovisshet,jag kände mej oerhört ensam,vilsen,ett svek mot Hilma..Sen sa väl vissa sånna saker man kanske inte alls ville höra,men sen efter ett tag gjorde oss enormt starka.Många har även stötat oss från början till slut.Men vad skulle vi göra,vad kunde vi gjort,och vi måste ju klara av det.
Jag ville inte ha två,jag ville ha en!Varför jag?frågorna och funderingarna var många..

Eftersom en tvillinggraviditet är en risk graviditet var det extra ultraljud,träffar på spec mvc,fler prover,så någonstans på vägen insåg man att det var två,två små bäbisar..Så här i efterhand kan jag riktigt skämas,må dåligt av alla tankar jag hade i början,när jag kollar på drömmen om ett barn tex ,vissa försöker i år,vi en gång!!En gång och det blev tvillingar!Då tyckte jag det var rent åt helvete,men nu!!Jag älskar det..

När dom sen kom till världen,fanns det så mycket kärlek,två små fina friska härliga mysiga bäbisar..När ni upplever första leendet,får jag uppleva det två gånger,jag får uppleva allt två gånger och det är underbart.Visst var vissa dagar jobbiga,men tiden går ju  så fort och nu får jag aldrig uppleva dom små knytena som luktar liten bäbis,dom små hjälplösa små liven.nu är livet en resa och jag är så glad och tacksam att jag hoppade på.

Skulle aldrig i hela mitt liv vilja vara pappa,se sina barn nån timme om dagen(om man nu går för dag),inte se dom första framsteg,inte lära dom äta,få rutiner,gå promenader i fina vädret,inte hinna lära dom sitta,krypa eller gå.Hemska tanke.
Har man en kan man ha två.Klä en,kan jag lika gärna klä två,byta på en,kan jag lika gärna byta på två..Det går liksom av farten..

Nog kan jag vara trött,om inte annat i huvvet efter en heldag hemma med tre barn.Kan känna mej inlåst på nått vis,men nu kommer jag inte så långt,knappt utanför 70 skyltarna.För när Jonas kommer  hem halv fem,då är det mat som ska fixas och barn som ska badas och sen vällingrace sen runt halv åtta ska det nattas..Algot orkar bara hålla ut till sju,han är just nu den kvällströttaste..men allt kan ju förändras..
Åtta gånger av tio somnar Jonas med Hilma och kommer upp yrvaket runt tio,elva,ibland halv tolv för att borsta tänderna och hoppa i säng..Vette fasiken vad han för utmattande jobb,men trött är han iaf.Annars har vi tsetseflugor hemma.Så ni kan ju räkna ut hur mycket vi ses om dagarna!

Under tiden har nattugglan Esther somnat för att vakna för att sen somnat för natten!Hon är så mysig,precis som hon väntar in att dom andra ska somna så hon får all uppmärksamhet.Hon pratar,munfiser,morrar,skrattar!Man kan ju inte annat än skratta själv.
Så ibland skulle jag vilja sitta ensam i skogen på en stubbe och njuta av tystnaden,eller sitta i lugn och ro avnjuta en god kopp kaffe.Men den tiden kommer..

Hilma älskar verkligen sina syskon,hon har alltid två dockor,som hon ammar och rapar.Hon byter bajs på dom och dom kräks på hennes kläder.Hon matar dom med gröt och tar två vagnar när vi ska på tur.Hon dricker kaffe och pratar med håkan i mobilen(låtsas).Hon sticker till jobbet för att köra grus och sladdar till farmor i Hofors.Allt jag säger till Algot eller Esther säger hon oxå till dom,när hon tror jag inte hör..Är hon ensam med någon av oss,frågar hon hela tiden efter Algot och Esther..Algot min bjoscha,Esther min syjja..Goa fian min..Hon gillar nog också den resan vi gör tillsammans nu,även om vissa dagar är kaos..men det måste gå och man måste intala sej att allting går,och allting går ju så är det!!Det ska inte finnas nått som inte går..

Älskar jag mina barn nått så enormt mycket..

Idag är jag ledsen för joels skull,för han skulle skriva upp för c kort,så ligger hela systemet nere..

Så det var lite ur mitt liv,bara en bråkdel av mitt liv,lite vill jag ha för mej själv..Nu ska jag dyka i säng,fredg imorgon och vi ska baka pepparkakor!!


Kommentarer
Ärkan

Men så fint och kärleksfullt skrivet, det är just så det skall vara, att man kan se ljuset i ALLT .

Det finns inte mycket saker att vara ledsen o deppad över som vissa människor bara är= enerigslukare!

Nej, sol ute, sol inne och sol i hjärta och sol i sinne :)

Tag varje dag med en klackspark, jag försöker att göra det och det funkar nästan alltid,,,,,utom när jag får hornen i pannan en gång i månaden.

Då är det som att jag byter bort hela mig mot en bitter,arg,elak och suuur jag! Hatar det och lär mig nog aldrig att hantera det hihii

Det är livet, måste väl ta dom jobbiga dagarna med för då uppskattar jag desto mer att man fötts med ett glatt o possitivt sinne:)

Du är då enormt stark och otroligt possitiv, klarar galant alla gofisar :)

Alla får lika mycket kärlek, det känns bara man kliver in hemma hos er!

Ordning o reda, trots att dagarna är alldeles för korta för att du skulle vilja hinna ännu mer.

Du är en otrolig mamma ska du veta att jag tycker, själv vette fan om jag skulle klara allt du gör.

Många kramar på er

2011-11-21 @ 17:31:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0