Livet

Vissa står en närma hjärtat än viss andra gör,nu vill jag inte säga att jag inte älskar mina barn lika mycket,för det gör jg.Men man kan ju känna nått visst till,nått som berör hjärtat lite mer..Nu är det så med Hilma,hon fick mej att börja leva igen,början på något nytt..

Mitt liv har mest liknat skit,jaag har sårat,varit ego,blivit sårad,kört mitt eget race..Mest för att duga åt mej själv,att tävla med sej själv är en lång jädrans uppförsbacke!!Tills för några år sen,en nyårsafton..Jag så nertrampad i ett stort mörkt lerhål så jag kunde inte ens andas,men hade börjat gått hos en psykolg.Men ju  mer jag försökte kravla mej upp ur detta djupa hål blev det bara större och djupare..Men den nysåafton blev min räddning,turioturen satt jag där på akuten dit skjutsad av polisen och tänkte..Nu får det fanimej vara nog,det här är fanimej inget jävla liv..

Sökte mej en lägenhet och mitt i allt så började jag prata med Jonas,vi bodde ju grannar och hade gjort det en tid..Vi pratade eller jag pratade han lyssnade och lyssnade,sa aldig nått utan bara lyssnade..En härlig känsla,när jag pratat klart,efter veckor var det jonas tur..Han har väl haft en och annan jobbig period i sitt liv..Så jag lyssnade och lyssnade,han pratade om sorg occh gjädje.Jag tror vi behöde detta båda två..Blev många långa promenader med hunden,blev många sena nätter men väl värt!!
Men resan har inte alltid varit lätt,utan det har varit så mycket strut,så sjuka människor inblandad,så otroligt hemskt okänslig människa som jag då lätt skulle kunna döda,men nu läggs ingen som helst energi på denna människa.Man måste komma över allt skit innan man kan gå vidare,då när man kan gå vidare är man hel igen!

Jag flyttade och Jonas hälsa på,efter ett år sas min lägenhet upp och jag flyttade in till Jonas.Vi reste Sverige runt,vi
partade vi gjorde så mycket roligt och vi har så enormt skoj ihop,efter ett tag eller nyåret till 2009,(fast jag verkligen hatar nyår,så blev nyår till nått helt fantastiskt!)fick vi plus på stickan och mitt liv förändrades totalt..

Därför står hilma mej så nära,hon är början på nått nytt nått bättre!Jonas är det bästa som finns,han är nått speciellt..Han gör mej så hel!!

Nu har jag tre barn med denna goa man,min man!Tre helt underbara barn,dom gör mj komplett,jag har nått att kämpa för!Dom ger mej kärlek och glädje!!

Mitt ego har försvunnit,sårar ingen då jag är snäll flicka nu,men tävlar fortfarade med mej själv,jag är en Amänniska och dom gör det,det kommer man inte ifrån!!Går inte till psykolog äter inte antidepp meducin!!Kan det bli bättre!??




Kommentarer
anette löf nornholm

Så fint du har skrivit Sara <3 Du är underbar som mamma till alla barnen å en bra fru till Jonas <3 Kramar till er alla från en stolt svärmor <3

2011-11-16 @ 17:27:16
Ärkan

OJOJ, det var vackert och så stort skrivet av dig Sarah.

Sitter på jobber med tårar, för jag är så glad att du har hittat "hem".

Har alltid tyckt om dig fast vi haft lite upp o ner perioder vi med, men den "nya" Sarah är något speciellt!

Lugn, harmonisk och ser att du mår bra, är så glad över att ha dig kvar som vän fast med en livsglädje:)det märks på allt att du har lämnat den gamla bakom dig och det är jag glad över :)

Tack Jonas att du kom in i Sarahs liv!!!!



Kraaam

2011-11-21 @ 17:58:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0