En tvillingsmammasdag (och natt)

Dagarna börja runt fem halv sex,ibland kan jag lura Algot att sova en stund till tack vare nappen,men det är inte lång stund.

Vi kliver upp och Algot äter ytters lite,han har väl sovit klart bara,morgonpigg kille!Vi kolla lite tv och runt halv sju kommer Hilma,vi myser lite och sen vakna Esther och vill mumsa lite!
Sen är det full huggning,frullen ska fram och kaffet ska kokas,frullen ska ätas och plockas bort.Sen ska tre barn tvättas från nattkissblöjor,kläs på,och sen ska mammma göra sej klar,sängarna ska bäddas och sen ska tre skitungar ner i vagnen för då väntar dagis för Hilma.(9,00)

När vi lämnat Hilma på dagis,bär det av hemåt för då är Algot hungrig,eftersom han inte åt så mycket på morgonen,har försökt att ge innan dagis,men han vill inte ha då!
När Algot ätit busar vi lite och sen på med kläder och ut,för då ska hunden rastas,gör en vända till butiken samtidigt..När vi gjort det då är det hemåt,för då är Esther hungrig..När Esther ätit,så gör jag lite hemmasysslor,förbereder kvällsmaten(underlätter för oss alla),dammsuger,myser med busungarna)grejjar med tvätt,det som ska göras görs..Försöker väl hinna äta lite,sen klockan två ska lillskruttan hämtas,försöker ge tvillingarna mat innan,så vi kan uppsöka lekparken när jag hämtar henne,eller bara för att kunna ge Hilma tid när hon kommer hem!!

Runt tre äter vi lite mellis och ger Tvillingarna banan eller gröt som smakisar,sen klockan fyra kommer pappan hem,då höjs tempot ytterligare.Hilma vill busa lite,prata och berätta om dagen!Vi dricker lite kaffe och sen börjar jag med kvällsmaten och tvillingarna vill äta dom oxå.Vi äter och sen ska det plockas undan och bollibompa börjar,vi försöker vara klara då så vi kan titta tillsammans med Hilma..När det är slut så ska det badas och tvättas och på med pjyamas på tre..runt 7 halv åtta så vill Algot äta en slurk för då är han trötter,och någon av oss tar Hilma till sängs för att läsa en bok..Just nu är det Halvanböckerna som gäller..

Esther är lite mer en kvällis och är vaken till nio iaf,då hon äter och somnar för natten..Algot somnar så tidigt så han vaknar någongång mellan tolv och två..Men när Esther somnat,så har ju man resten kvar..Sånt som man inte hinner om dagarna..Nu har jag vikt tvätt och lagt i ny maskin.Men jag brukar stryka kanske plocka ur diskmaskin,eller ja,det finnns massor att göra!Runt tio,elva brukar jag vara klar,då stupar jag i säng och väntar in Algot,så rullar nästa dag på,i samma tempo!!

Nu är ju inte alla dagar lika,eftersom vi besöker Öppn ibland eller så gör vu något annat!!Men i det stora så ser en dag ut så här!!

Idag har jg iaf hunnit fått in korten i ramar,imorgon ska dom snickras upp..Äntligen..!!








Nu vakar knorrhanen,så nu säger jag natti på er!!



Kommentarer
anette löf nornholm

Du är duktig Sara som får allt att gå ihop å aldrig stökigt hos er å mat på bordet;)kram till er <3

2011-10-05 @ 07:46:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0