Längesen..

men vi lever,dagarna rullar på i ett i ett..Ibland när man går till sängs tänker man..hur gick de här dagen ihop???
Men det måste den gjort och dom övriga dagarna också..Tydligen,eftersom man lever och finns..
Men..nu ska jag inte säga det är jobbigt,för det är det att jobba också som mannen i huset säger,även han måste hålla massa tider...!!!!Okej,men då vet jag..
Kan det vara 07.00-16.00,är det dom tiderna han menar,eller kan det vara dom jobbiga kör och vilotiderna han menar..Kan ni tänka vad jobbigt att man MÅSTE ta en kafferast på en kvert,dricka VARMT kaffe och mumsa en god macka,eller kan det vara halvtimmen på lunchen han menar,VARM härlig lunch!!Kan ni tänka vad jobbigt och hektiskt det måste vara!!
Kan det vara så att det är jobbigt att sitta i en varm skönt bil när regnet öser ner,då när jag är ute med hunden,eller är det jobbigt då det kommer härlig musik ur radion,då när han tar en god VARM kaffe,kanske stannat vid time och köpt en skittrist glass till!!
Huga,det måste vara hemskt att jobba!!Nä tacka veta jag att gå hemma och "softa",ta reda på tvätt,tvätta,rasta hund,packa in tvätt,i och ur diskmaskinen,mattider,kräkkor,öppna förskolan,hämta och lämna på dagis,dammsuga,torka golv,måla,städa,byta bajsblöjor,nattvak,och så var den dagen gjord!!

Men lika bra att njuta i fulla drag,om några månader ska man passa in med trista eftermiddagshelger,trötta nätter och jobb på storhelger..Snart är denna goa mysiga tid över och jag ska njuta i fulla drag,då det kommer att vara sista gången som jag upplver små skitungar!!Livet är bra underbart..


Hilma badar med Gotte



Esther och Hilma












Esther på utedagen!!Trivdes!!

Öppna förskolan idag,trevligt..Trots att regnet stod som spön i backen,men på em sken ju solen upp och man kunde vara ute och njuta,men ack så det blåste!!Men lika bra att passa på att vara ute,snart är det 30 grader kallt och snöstorm!






Barnbusarna pratar,undrar vad som sägs!!
Jonas kusin kom förbi en snabbis,en positiv och glad människa..Så jädrans glad man blir av henne,att vissa människor kan ge en så mycket energi är ett fenomen,för vissa människor suuger verkligen energin ur mej!!Då menar jag suger ur den sista gnutta man har!man ska fasiken vara glad att man är frisk och lever!!

Nu ska jag göra min fotobok!!

Hejjpa!!


Kommentarer
Lillasyster

Det är såå sant, mammaledigt är verkligen ledigt, visst? :) Men du är skiitduktig tycker jag som klarar allt så jäkla bra!! <3

2011-09-23 @ 07:42:49
URL: http://melvin2005smamma.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0