Måndag

Redan Måndag,Jonas var på kurs hela lördagen och Vi fick sällskap av farmor och gammelfarmor..Hilma och Algot drog iväg för att kolla på fotboll och leka lite i parken.Esther var hemma med mej och greja lite,på eftermiddagen dök Jonas hurtiga farmor upp.Åkte buss hon då..
Jag gjorde en äppelkaka som vi mumsa på till trefikat!

När farmor for hem tog hon Hilma med sej,och jösses vad tomt det blev,dock bara en stund för då dök mannen i huset upp!Blablablablabla,blablablabla!!

På söndagen när jag vaknade hade jag en underbar nyhet på min mobil,jag har blitt faster under natten..Till ett riktigt penntroll,ett underverk till i familjen!En go liten Vincent..Nu längtar jag tills vi får åka mysa och snussa på en lilla rackaren!!Snussa nybäbis,underbart!!

Hämtade hem Hilma på förmiddagen..handlade lite och gjorde gorgonzolakyckling till kvällis!!

Nu har jag röjt förmiddagsbomben,kokat kaffe och väntar på att åtminstone en bäbis ska vakna av kaffedoften..
Inte för att dom är kaffesugen,utan för att dom vet att mamman tänker sitta på röven och dricka kaffe!

Vi har inte haft nån lust att vara ute idag på fm,så vi gjorde en piknic inne.Tog tvillingarna i varsin sulky(dockans)packade lite fika i en korg..Gick från köket,till hallen in i sovrummet,ut på altanen in i vardagsrummet där vi slog ut en filt för att fika!Men så hade jag Algot lite nakenfis för att vädra häcken lite,så pinkade han på filten..Så Hilma hämtade egen filt då hon tyckte det var Äckligt med kiss på filten!!Så tokig min skitunge!!

Men tänk en dag,hon är ju utan blöja och har hon blöja säger hon iallafall till att hon ska kissa,så det är ingen ide att ha blöja..Jo när vi åker bort eller på dagis då har vi blöja!Man kan ju inte säga att kissa i blöjan heller för då motarbetar jag ju mej själv..så det är bara resa på häcken och ge sej iväg mot toa.Om man nu får hjälpa till vill säga!!Kan fääv!!(själv)
Men till det jag skulle berätta,så gick hon på toa,fääv som vanligt men det tog väldigt lång tid,så jag knackade på och öppnade toadörren..
BAJSAR,stäng!!
Oj hoppas ursäkta!!
Men så nu gör vi även tvåan på toa!!
Så klart att två A-människor ska få ett A-barn illa illa..
Önskar och ber till gud att ungen ska ändra på sej och bli en b-människa..

Den sjukt jobbiga 2års troten är väldigt sällsynt(peppar peppar)
Hon är nu den goa underbara människa hon en gång var,innan den troten slog igenom.Vissa dar ville man sälja henne på blocket för en femma och möjligtvis en fimp!!
Har ju två barn med trots sen,då blir dom nog jäkligt billiga!!Kanske!!

Men tänk vad olika barn utvecklas,sånt man inte tänker på kanske när man har en..Men Algot han tar saker med händerna och stoppar i mun,Esther är mer för att vända sej till mage och sen till rygg!!
Vill inte alls ta nå saker och absolut inte ha dom i munnen!!

Snart får vi börja med majs och potatis och sånt,ska bli roligt att få börja med det..

ingen bäbis vaken än så länge,vad är fel!??




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0