Tisdag!

Igår var jag och barnen till lekparken med Robin och Anna.En kaffe medans barnen lekte,ja dom större alltså,dom mindre sov..
Ett lätt sätt att slå ihjäl en förmiddag och Hilma är nöjd och belåten,hem för lite mat och sovning!!

Idag så lämnades skruttan på dagis och jag och barnen for till mamma en snabbvisit,eftersom mannen skulle komma hem på lunch!Trevligt trevligt!!

Eftermiddagen så plockade jag och Hilma upp resten av potatisen och morötterna,gjorde lite höst i odlingarna.Tomaterna och gurkorna plockades också av..På kvällskvisten kom den förlorade sonen..Danne Larsson..Fika och surr stod på schemat,jag natta Hilma och läste en bok..

Imorgon är det onsdag och veckorna rullar på,himmel vad fort det går..
  

Hilma är ute i regnet för att tresta nya paraplyet som vi införskaffat..

När Hilmas kusin L kom från Turkiet hade hon köpt en kjol och ett linne till Hilmis,sånt som man har när man kör lite magdans..Hilma älskar att ha det på sej,då låter och rasslar och hon känner sej säkert supersnygg..Hon dansar så himla bra i det också..En vanlig syn är detta...






När hon fyllde skickade Faster Johanna ett diadem till Hilma,som hon tyckte Algot behövde mer än vad hon behövde!!



Hilma är så mån om sina dockor hon,att dom får ny blöja,mat och även att dom fotograferas när jag ska fota Hilma,Esther eller Algot!!Så när vi fota till tidningen en dag,så måste vi även fota Doris!!Sagt och gjort,Doris får vara med..


Hallå där Algot,nu ska du fotas!!
Algot blir nog en tvtittare,medans Hilma inte visar nått intresse alls för tv,inte Esther heller..


Mullisen som vi kallar Morris,för hon morrar hela tiden,ja när hon inte skrattar eller pratar..högt!!




som jag skrev häromdagen att jag lurade Esther med nappen och hon somnade så sött med den,tyvärr var det den gången,för nu har hon lyckats hitta tummen..En tumsugare till i familjen.Joel sög också på tummen och när det skulle slutas med den tummen,höll jag på att bli GALEN..Riktigt tokig med andra ord,den tummen är ju med hela tiden och åkte in i munnen hela tiden!!Jobbig tid..


Lillkocken min,som älskar att vara med i köket när man grejjar!!Kolla med stora ögon vad man gör,pratar och skrattar,blir nog en "chef" av denna gobit!!

Nu ska jag hoppa i säng,Algot har nog en växperiod för han har börjat vaka vid 3 för att äta,tack och lov somnar han om igen efter lite mat!!

Esther sover däremot från 8 på kvällen till 8 8.30 på morgonen..Senast 8.30 för sen ska vi i väg till dagis till nio.Tur som en tok att vi bor nära,för när hon vaknar är vi andra klar och jag tvättar henne och ge henne mat..
Ner i vagnen,väcka doggen och mot dagis.Lämnar Hilma sen en tur med vovven och sen hem för kaffe och ladda inför dagen "to do"..

Nu sängen..Tack och bock för mej!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0