Ont..

Ständigt den där oro som maler i magen,en stor klump som inte vill försvinna..
Tankar,tänker,grubblar och funderar..

Sån oro och klump man hade i magen när man gick i skolan och av någon anledning "glömt"läst inför ett prov..
Nu beror inte min klump på någon oläst läxa..
Min klump är dagisklumpen..
Vill inte att mina barn ska växa upp på dagis,vill inte att dom ska kliva upp halv sex på morgonen,vill inte att dom ska bli hämtad halv fem på kvällen..

Jag önskar att man fick vara hemma med sina barn,med mer föräldrapenning och att dom fick gå på dagis någon timme i veckan.Tills det år dom blir tre eller fyra.
Hilma älskar dagis och jag hoppas och tror att Algot och Esther också kommer att göra det.Barn har behov att leka med barn och föräldrar har behov av att jobba..
Så nu tänker jag och funderar hur jag ska få ihop alla mina önskningar..
Älskar ju mina barn så,och vill ha dom nära nära..

Hilmas födelsedagspresent kom idag,vet inte om det är pappan eller Hilma som är mest sugen att kolla..
Det enda Hilma önskar sej,och det har hon berättat för alla på dagis och fröknarna med är en fyrhjuling..en rosa..

Är på jobbet,pissjobb..pissskitshelevetesbajsjobb..
Alla är ju trista,skittrista..
Dom få tjejer på varma sidan få gå hem sista augusti..Men så roligt,jätteroligt..tack..Nu blev det ännu roligare..
Skulle vilja läsa,läsa i ca hundra år till barnmorska,Kognetiv terapeut,stresshanterare..
Men vem orkar läsa 100 år??

Nu skit trist rast,kul..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0