Snart helg igen!!

Har promenerat med Anna två dagar nu,långt har vi gått..
Betydligt mycket längre än jag brukar,trots att jag har hund så har vi tagit kortare svängar och lite oftare..
Men himmel så jädrans skönt det är helt underbart,trots att vi bara gått två dagar känner jag mej så glad och att promenader kan bota depession tror då jag på..
Har man någon att gå med är det ju för härligt att kunna prata,men går man själv så är ju mp3 toppen..
Har Liza Marklunds nya i min!

Att en sån liten spark där bak kan göra så mycket..Tack snälla Anna..
 
Du blir gladare Promenader kan lindra depression, ångest och stress. Det räcker med 30 minuters promenad för att du ska känna en förändring. Förklaringen är att promenader hjälper kroppen att producera endorfiner, kroppens naturliga lyckohormon. Under promenaden gör sig kroppen också av med stresshormonerna och ger dig ny energi.

Idag var det mindre trevligt väder men för tusan vad gör det..Småskruttarna sover ju som stockar ute och sover ännu bättre när vagnen rullar..Frisk luft gör även dom små gott och det gillar vi oxå..
Vägning i morgon,vi får väl se hur det går!!Blir lite lätt svullen en gång i månaden,då när draken tar plats i mej och jag ska tygla den fan i fler dagar..Men allt som är minus är ju bra..

Om nu det skulle vilja bli lite varmare ute för på Lördag tänkte vi åka till Högbo för lite bobåkning och korvgrillning..Men det skulle ju bli kallare så vi får väl kanske tänka om då!!
är det inte roligt med utelek så säg,jag älskar att vara ute och kan inte för mitt liv förstå folk som älskar och sitta inne och ruva,hatar att vara inne..
Hilma är lika hon älskar oxå att vara ute och hon behöver det..Barn måste ut,så är det..

Hima räknar att nu,och idag fick jag svar på det..Dom har infört matematik på dagis och nu vet vi varför allt ska räknas..
Likaså med färgerna,vad är det här för färg då?!
Ständigt dessa frågor..
Vi har ju sån tur att dom kommer med böcker från bibblo till Hilmas dagis,så får dom stå där och man får låna.Efter ett tag så byts dom ut oh nya böcker som man får låna..
Just nu säger jag tack så jädrans mycket..
Hilma fick två böcker i julklapp,Emma och Lillebror och Emma går till doktorn..Nu får vi läsa dom var viga kväll,jag vill inte se eller höra nån bok om Emma på länge..
Nu lånade jag två böcker och tack för att dom gick hem,ingen Emma idag..

Algot han reser sej mot allt,då menar jag allt..Skrattar och blir så glad..

Esther hon som varit lugnet själv har börjat visa en annan envis sida,vi får många skratt av den damen..

Hon har varit så lätt att söva,lägga henne i sängen så sover hon..
Nu ställer hon sej upp,skrattar,munfiser och lever rövare..
Hon slår på Algot säng och skrattar..Algot som sover så sött i sin säng får utstå det mesta..
Igår fick vi ställa in Esther i lekrummet,då la hon sej och somna bums..Tokpruttan..



Blåbärspure blir man glad av,eller var det blåbärspure som var bra för magen när man är magsjuk?


Så här fin blir man när man får tag på syrrans pennor..men så du ser ut Esther sa jag..Två sekunder senare säger Hilma..Hur ser jag ut!??






Lika fin som Esther!!!Bustjejer det är vad dom är..


Imorgon skulle jag befunnit mej på jobbet för att skriva på min jackpott,men får flytta fram det någon dag!!Får åka upp i veckan och göra det!!Tisdag kanske för då ska jag ändå upp för en fika på Hansons..

Går och väntar på att en bäbis ska komma till världen,men det verkar som man får vänta ett tag till..
Gissa om jag ska snussa och snussa..Underbara bäbisar!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0