Längsen nu!!

Det var ju ett tag sen jag skrev,men jag är så lat när kvällen kommer så jag tittar på datorn och tänker på att jag skulle ha bloggat och kollat massa annat också..Men kommer bara till tanken sen blir det inget av det!! Så under tiden har det ju hänt en hel del och kommer väl bara ihåg en bråkdel av det så jag skriver lite om det som varit!!

Hilma börjat på jympa och hon älskar det,hon gör kullerbytor och går balansgång på allt,hoppar ner från soffan i pik och väntar verkligen till söndag då vi går för andra gången!!
Efter jympan gick vi till Thea 3 års kalas..Hon kan ju verkligen det med baka Theas mamma så jag "fuskande" lite från Vv och åt en kaka och en liiiten liiiten tårtbit!!

 Varit till Underverket i Falun på Bhparty och jag köpte en svart till behagen och är lika nöjd som sist jag köpte en därifrån.Ska man köpa en bh ska man verkligen gå till ett riktigt ställe och köpa..Dyrt!? men man anväder ju oftast Bh varje dag och en billigare bh tappar formen och går sönder på någotvis..
Så det kanske inte blir så dyrt!!

 Femte februari,husvisning i Sandviken..Javisst!!
Hemmagym på plats och jäklar i min lilla låda vad det tränas där..

Var till hofors idag och handlade lite,var till apoteket och handla till Esther..Sen till Happy Homes och köpte färg och grund till dörrarna som nu ska målas.. Men Jonas tyckte tydligen att färg för 500 spänn var billigt eftersom han nu på kvällen spillde ut halva burken i trappen!!Så vår fredag kväll tillägnades på alla 4 i trappen!! För att torka färg!!
 Vad säger man!!

Hämtade hem Hilmis från dagis i tisdags,men det var inge större fel på henne..Förutom hosta då,men dom två mindre har bajsat och kräks ikapp..Fy tusan vad blöjor det gått..Nu (peppar peppar)hoppas jag dom är friskt!! För nu orkar jag inte torka spyor och torka mer bajs.. Men det är väl lika bra att vänja sej för dom blir ju inte färre och det är väl inte heller sista gången dom små är sjuk!!

 Löparskor ska köpas för tjejmilen ska ju springas så det är väl dax att börja!!Undrar vad man ska ha och vart man ska gå och köpa dessa skor!

 Har en f.d arbetskamrat vars fru gick bort ganska nyligen,strax över 30 år..Dom har en son som är nästan i samma ålder som Hilma..Tycker det är så ledsamt och tänker ofta på det..Jag har inte tid att dö,är livrädd för döden och vill inte ens tänka tanken!! Jag vill se Hilma börja ettan,se joel komma med mitt barnbarn,Tvillingarna tar stundenten..Döden är min stora fasa,tänker ofta på det!! Iallafall så träffade jag en annan f.d arbetskompis och vi fick det på tal och hon tyckte det var hemskt.Hon berättade att hon tagit bort två födelsemäken som hon var så orolig över. Isamma veva drar personen upp en ciggarett och drar fart på den!!
 Hur tänkte hon då!!???
Cigg vs födelsemärken,är inte det typ samma sak..!??


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0