Trött..

Idag var en sån dag när man inte ville kliva upp,när man är så där trött så man vet inte hur man ska klara dagen..
Barnen hade inte en sån dag,så det var bara att hoppa i överlevnadsoverallen och hoppas på att man lever när kvällen kommer..
 
Frukosten,där funderar jag om blocket eller blänka´n är bäst att sätta ut ungarna på..Kommer fram till blocket,blänkar´n läser väl ingen idag..
Hinner inte få till någon bra blid på barnen(hinner knappt fika,innan dom små fikat klart),så vi får ta det vid lunch istället.
 
Rusar ner till lekparken för att möta upp bästa Sofia och Emil för lek och fika..Kaffet håller mej på benen,tack Gevalia..
Hem,gör lunch,ungarna är så kletinga så någon blocketbild blir det inte nu heller,vem vill ha skitiga barn!!?
Sovamiddagtajm för hela bunten,njuter av tystanden och grubblar över att `"todo"listan blir längre och längre,orken tryter och jag blir sittandes tills ungarna vaknar,dax för mellis och sen upp till Hofors på cruising..
Kanske något raggarsvin som vill ha ban,som hoppar i skinnsäterna,repar dyra lacken,eller kladdar på kromet..(nä,trodde väl det)
Skulle så gärna vilja fika på tu man hand med min man,handla med min man,shoppa med min man,göra ått med min man....
Men vår tid kommer,så är det..
 
Ingen frivillig raggare dyker upp,så vi får släpa hem dessa goa ungar til lTorsåker igen..(glad för det)
Hilma fick iallafall åka raggarbil(det fick Esther och Algot oxå)och hon var så stolt,hon ville åka mera,titta iallafall..Så vi satt på muren och kolla innan vi stack hemåt..
 
Gjorde hamburgare,(egna goa)duschade ungar,busade och sen sov tre ungar..
JAG KLARADE DAGEN,JAG ÖVERLEVDE..
 
Så imorgon ska vi till Jädraås för att åka ånglok,ska bli skoj..Hoppas vi har vädergudarna med oss..
Tror fasiken jag ska sova nu..
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0