Längesen..

Der är ju ett tag sen jag skrev här,så det kan ju bli ett hattigt inlägg..men det blir iallafall ett..
 
Kan på en gång säga att det ska bli ortoligt skönt med helg och ha hela familjen samlad,för nu i två veckor har vi verklien sprungit om varann,både vardag och helg..När jag kommit hem har Jonas åkt och så tvärs om.sen har det varit kurser och och jag jobbat..
Så välkommen trevliga hlg,nu ska vi väl inte ropa Hej än,allt kan hända.
 
Imorgon ska vi åka til sandviken för fotografering,hoppas verkligen det blir bra kort..
 
Algot är ju så söt,när  man frågar han någonting så nickar han eller ruskar på huvudet..Så gulligt..
 
Igår så fick Hilma flytta in sina saker från lekrummet till sitt sovrum,hon fick ett eget rum nu och i början tyckte hon om det,men sen så ville hon ha sina saker i lekrummet igen.Men sen tror jag att hon gillade det,mer än mej iallafall,jag gillade inte att flytta in hennes saker i sovrummet.Det blev trångt och rörigt och hon som hade det så "lugnt" och gulligt sovrum,ett sovrum som var fullt av lugn och ro,ett rum sov var avslappnade.
 
Esther och Algot fick flytta in i lekrummet,som nu inte är ett lekrum utan deras rum och stackars barn,dom har ju nästan inga saker..
jo,men bara bäbis saker,eftersom dom lekt med Hilmas saker.Ett besök på Ikea ska också göras,köpa nån hylla och lite annat som ska in i deras rum.
Vi får se hur deras rum kommer att bli,trångt iallafall.kan säga direkt att vi köpte ett för LITET hus..Vi får se hur länge vi står ut,hur länge vi kan packa in oss på övervåningen.Visst vi har lika stort nere,men det är inte så kul att ha små barn och ha rum nere,vem vill sova där nere då?
om jag vetat det jag vet nu,skulle vi aldrig köpt detta hus,aldrig..
Vi kommer liksom aldrig att bli färre,tvärs om..Det blir kompisar,massor av komisar,sen kommer dom upp i åldern då dom ska sova över,sen pojk/flick vänner och vårat hus kommer alltid att vara trångt.
just nu är ju köket förtrångt,med stolar och med ett runt köksbord är det hopplöst att duka på bordet,dom där små armarna blir ju hur långa som helt och når allt..
Så ett större bord är ett måste,men gissa hur litet kök vi får då!?Orkar inte ens tänka tanken på hur trångt det kommer att bli..
 
Joel min skrutt pendla 22 mil om dagen och jag tycker det är ohållbart.Man går ständigt och lyssanar på radion om olycka i Hagsta,där ar det bara olyckor och när man vet att sonen sin åker där får man en klump i magen av att höra om alla dessa olyckor..
Må det vara slut på jobb där uppe snart och sonen får komma hem..
 
algot knäppte massor av kort på sej själv igår..Och filma sej lite..
 
Sötungen min..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0