Vad är felet?

Hilma är en riktig sovaöver tjej,hon älskar att sova över..
Tyvärr får hon oftast nej när hon frågar..nej inte idag,nä en annan dag,nä jobbdax..
Men får man se att det finns dom som får sova borta både en och två dagar..flera gånger i månaden..
Fy fan vad ledsen jag blir,vad är det för fel på min lilla Goa unge?Varför får hon nej..Man får liksom en gråtklump i magen,och tankarna och funderingarna går igång?
Är hon jobbig?tjatat hon?är hon inte trevlig?passar hon inte in?

Än så länge är det bara jag som blir ledsen för än så länge förstår hon inte..inte än!!
Tänk ett spontant telefonsamtal,lovade Hilma en översovning.Kan hon komma!!?

Men det är nog hela oss det är nått med..
Vi glider liksom längre och längre i från min familj..Tänk dom gånger jag gick hemma med tvillingarn och Hilma.Som jag "slet"vissa dagar..
Ingen fråga om dom kunde hjälpa till,tänk och få fem minuter till en dusch.en paus,en andningspaus,en promenad.
Guld värt..Men icke..

Dom få gånger jag packa in alla i bilen och åka den lilla bit och se att dom hade lunchat ihop..då brister det i hjärtat!
Vill du ha rester?!
Nej,tack..

Är jag född i fel familj,for storken fel?är det för jag är en oäkting.

Nu är jag stark och orkar leva med att vara "ingen".
Men blir ledsen i mina barns vägnar..jag blir leden när jag ser att vi glider längre i från varann,snart ser man knappt ryggtavlan på varann..

Idag var en sån gråtenimagen dag..
Imorgon,kör vi på som vanligt..som om det aldrig funnits dessa gråtklumpar..


Jag är nog inte heller världens bästa,men jag försöker så gott jag hinner..



Kommentarer
Faster

Hej gumman! Fy fan vad førbannad man blir på sånna mænniskor som gør en besviken hela tiden.. spesiellt nær det ær ens familj.. Skulle ønska vi bodde nærmare varann så att faster kunna få se sina ælsklingar oftare.Men domsom bor nærmast dom kommer aldrig.Brorsan tycker sækert det er skit drygt nær stora syster hænger hos er typ varje dag nær vi er hemma :) men det er ju før att man vill va mest møjligt me sln familj.Vi som vet hur fort man mistar nån, måste verkligen læra att ta vara på varann.Det behøver inte vara stor kalas varje gång man træffas bara det att kunna dyka upp spontant å knacka på dørren och fråga:Kan vi ta med barna till lekparken eller nåt. Bara det å ha møjligheten av att kunna gøra det måste va hærligtJag førstår inte hur folk kan va så egoistiska,och framfør allt ens familj. Næ usch vad tråkigt att det ska vara så..Man vet faktiskt inte hur længe man har varann.Det kommer en dag då barna førstår och blir besvikna på dom men en så længe er det bara vi som gråter innabords.Længtar efter er varenda dag som går,det gør ont i hjærta att inte kunna vara dær nær man vill.Glad i er. Ge mina fisungar en stooor kram från faster.

2012-09-10 @ 00:44:51
Sofie

Jadu, jag vet inte riktigt vad jag ska säga för jag antar att det är Melvin du syftar på som fått sovit över både en o två dagar. Fast han ringer o frågar själv o får han ja, vad ska jag säga? Han har fått nej inte idag o sen fick Hilma sova..Han är stor o förstår o blev jätteledsen,så det är inte bara du som blir det.
Nej, vi ses inte så ofta i vår familj..men är det inte lika mycket upp till dig som mig? Kommer du oftare till mig än jag till dig? Hör du av dig oftare än vad jag gör?
Så är det även för mig att ingen kommer o hälsar på mig, vill jag träffa någon i min familj så får jag vackert ta o packa mig iväg själv, Frida o Adde kikar upp emellanåt iofs men så är dom de enda, dom övriga är nog oftare till dig än till mig som det låter.
Det är ingen som spontant ringer o frågar nån av våra barn; Hej vill du komma o sova? Det får dom fråga själva, o får ofta nej också.Men jag får kanske säga ifrån att Melvin inte får sova så ingen känner att det blir orättvist..
Hoppas du känner dig mindre ledsen snart!Det är absolut inget fel på er, jag älskar er alla! Kramkram

2012-09-10 @ 07:24:10
URL: http://melvin2005smamma.blogg.se
Anonym

hilma ester algot får gärna sov över här men avståndet är inte på min sida o man ska kunna få kontakt oxå inte bara nonschalera telefonsamtal sms o dyligt en del tar sig upp ur vaken andra blir kvar än hur mycket man än försöker hälsningar en kämpande pappa o en längtande morfar

2012-09-10 @ 17:15:46
Siiv-Anita

Lilla vän, nu vill jag bara ge dig en stooor kram!!!!Finns här, fast vi inte ses så ofta så ska du veta att jag finns här <3 <3 <3

2012-09-11 @ 00:47:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sassabrassan

Mamma till Joel Hilma och tvillingarna Esther och Algot.Gift med världens bästa man.

RSS 2.0